کد خبر: تیم-های-امداد-طرح-زمستانه-آماده-خدمت-رس
۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰
تیم های امداد طرح زمستانه آماده خدمت رسانی هستند/ خواهش می کنم مردم به مازندران نیایند

دکترغلامعلی فخاری اشرفی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت؛ درباره آمادگی هلال این استان برای فصل زمستان افزود: جمعیت هلال احمر استان مازندران طبق ماموریت و وظایفی که هر ساله از طریق جمعیت هلال و احمر کشور وبویژه سازمان امداد و نجات که متولی حوادث و سوانح جاده ای است در محورهای مواصلاتی پرخطر ضمن داشتن تعدادی پایگاه ثابت که براساس دستورالعمل های طرح زمستانه از جهت اقلام زیستی مانند چادر و مواد غذایی تجهیز می شوند.

وی ادامه داد: درباره آمادگی آمبولانس ها، خودروهای نجات و عوامل امدادی نیز تجهیزات و تمهیداتی درنظر گرفته شده است.

فخاری اشرفی توضیح داد: ما 7 ورودی به استان مازندران داریم که 5 مورد آن کوهستانی و از این 5 مورد سه مورد بسیار پرتردد و پرخطر است و به همین دلیل در زمستان بیشتر به این سه جاده توجه می شود.

مدیر عامل سازمان هلال احمر مازندران گفت: جاده کندوان به تهران که از چالوس می گذرد، جاده سوادکوه که مربوط به جاده فیروزکوه و پرترددترین جاده هم محسوب می شود و جاده هراز که به تهران منتهی می شود. محور کیاسر به سمنان و گلوگاه به دامغان اما در جلگه مسیری هم به گیلان و استان گلستان داریم. این هفت مسیر ورودی و خروجی عمده توجه ما به سه محور اصلی ای است که اشاره شد.

وی ادامه داد: غیر از این پایگاه ها پست های سیار و موقت هم به این مسیرها اضافه می کنیم که فاصله ها را کوتاه کند، نیروهای ما دوره های بازآموزی را هرساله طی می کنند و خودشان را آماده می کنند. ضمن اینکه مانورهای منطقه ای هم برای افزایش سطح آمادگی و هماهنگی نیروهای امدادی برگزار می شود.

فخاری اشرفی اضافه کرد: نیروها آمادگی لازم را دارند و تجهیزات را هم در حدی که می شد برای امدادرسانی آماده کرده ایم و در اتاق آماده عملیات بر اساس خانوار و حوادثی که در جاده ها پیش بینی می شود دپو شده است.

مدیر عامل سازمان هلال احمر مازندران گفت: این آمادگی و هماهنگی ها را انجام داده ایم و زمانیکه طرح آغاز شد و حادثه ای پیش آمد در سریعترین زمان می توانیم وارد عمل شویم.

توصیه ها را جدی بگیرید

وی به مسافرانی که قصد عزیمت در فصل سرما به این استان را دارند، توصیه کرد: مسافران با توجه به توصیه های هواشناسی حرکت کنند و حتما بدون زنجیر چرخ، وسایل گرمایشی مانند پتو، بسته های کوچک غذایی و آب معدنی، اگر بیمار همراه دارند دارو و مواد اولیه را بردارند چراکه بعضا افراد بیش از شش ساعت در انسداد جاده ای می مانند.

فخاری اشرفی تاکید کرد: حتما به سوخت توجه کنند و در مسیر باک خودرویشان را پر کنند. شماره 112 هم شماره امداد و نجات است که در صورت بروز هرگونه مشکل مردم می توانند با آن تماس بگیرند تا نزدیکترین پایگاه برای امداد اعزام شوند.

مازندران؛ مبتکر طرح امران سلامت

مدیر عامل سازمان هلال احمر مازندران درباره وضعیت و اقداماتی که هلال اجمر در رابطه با کنترل بیماری کرونا انجام می دهد؛ گفت: هلال احمر اخیرا طرح ملی امران سلامت را آغاز کرده است که مبتکر این طرح هم خود استان مازندران بود که سال قبل این طرح را در سال قبل اجرا کردیم و به دلیل نتایجی که داشت طرح ملی معرفی شد.

وی اضافه کرد: هدف این طرح اطلاع رسانی در میادین، مسیرهای پرتردد و پاساژها و محل هایی که تجمع انسانی زیاد بود تا بتوانیم زنجیره انسانی انتقال ویروس را به حداقل ممکن برسانیم اما در این بخش به دلیل مسافرت های غیرضرروی که معمولا از روز چهارشنبه آغاز می شود، از مسافران خواهش می کنیم با توجه به اینکه وضعیت مازندران قرمز است و در شرایط خوبی قرار نداریم از مسافرت امتناع کنند و مردم بومی و دستگاه های متولی امدادی و جان خودشان را به خطر نیندازند.

فخاری اشرفی تاکید کرد: حتی اگر افرادی مجبور به مسافرت هستند باید پروتکل های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، دستکش، فاصله گذاری اجتماعی و ... را حتی در فضای باز رعایت کنند. همچنین برهمین اساس در خودروها باید شیشه های ماشین باید چند سانتی پایین باشد و دریچه ورود هوا را بازنگه دارند تا جابجایی هوا صورت بگیرد. ضمن اینکه نباید به فروشگاه ها و مراکز خرید بروند تا جان خود و دیگران را به خطر نیندازند.

وی اضافه کرد: همانطور که برنامه هایی را در پایگاه های سطح استان مازندران اجرا می کنیم، به تبع براساس سیاست های کرونای استان در خدمت دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی شهرستان هم هستیم و اگر نیازی داشته باشند و برنامه ای برای امدادرسانی باشد در آن شرکت خواهیم کرد.

با بی ملاحضگی منابع به هدر می رود

فخاری اشرفی با بیان اینکه در بعد امداد و نجات و حوادث، کشور را در شرایط ویژه ای مدیریت می کنیم و مشکلات اقتصادی و کرونا را هم داریم، اظهار کرد: زمستان را پیش رو داریم و اگر اتفاق خاصی از سیل و سیلاب و زلزله در کشور رخ ندهد که به عنوان حادثه طبیعی اجتناب ناپذیر هستند، اگر همراهی مردم نباشد مدیریت و هماهنگی دستگاه های امدادی را با دشواری همراه خواهد بود.

مدیر عامل سازمان هلال احمر مازندران درخواست کرد: از مردم می خواهیم همراهی لازم را داشته باشند و موارد مهم در توصیه ها را درباره کرونا و سفرهای جاده ای را رعایت کنند تا امکاناتی که داریم به درستی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: ما کشور استان بسیار حادثه خیزی داریم و باید برای روزهای سخت آماده باشیم نه اینکه توان و منابع خودمان را برای عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و ایمنی برخی از شهروندان بی ملاحضه به هدر بدهیم.

 

خبرنگار: محمدسیاح

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha