کد خبر: ثبات-نسبی-در-بازار-مرغ-و-تخم‌مرغ-با-تام
۸ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۲۸
ثبات نسبی در بازار مرغ و تخم‌مرغ با تامین به موقع نهاده ها

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، علیرضا رزم حسینی در حاشیه پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی در گفتگو با خبرنگاران، بیان کرد: مأموریت اصلی وزارت صمت در این شرایط تأمین و عرضه به موقع کالا است که بخشی از تامین کالا مربوط به حوزه واردات است و وارد کنندگان بر اساس ضوابط به واردات کالاها مبادرت می ورزند.

وی با اعلام اینکه مصوبه اخیر دولت این روند را تسریع و تسهیل کرده است، افزود: بر اساس این مصوبه صادر کنندگان ارز حاصل از صادرات خود را یا در سامانه نیما می فروشد یا بر اساس مقررات به واردات کالاهای مورد تایید وزارت صمت اقدام می‌کنند، ارز متقاضی نیز در این بخشنامه گنجانده شده است و هم اکنون در سامانه جامع تجارت فعال و در حال انجام است.

قاچاق طلا در کشور نداریم

وزیر صمت در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه در حوزه معادن طلا اقدامات خوبی انجام شده و تولید در این حوزه در حال افزایش است، تصریح کرد: طلا پشتوانه ای قوی برای پول ملی است و با توجه به این شرایط، متقاضی اصلی خرید طلا بانک مرکزی است و تولیدکنندگان بر اساس قیمت جهانی طلای خود را به این بانک می‌فروشند که این روند باعث شده است قاچاق طلا نداشته باشیم.

رزم حسینی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سامانه های الکترونیکی، گفت: تاکنون ۵۵۰ هزار انبار در سراسر کشور در سامانه جامع انبارها ثبت نام کرده اند، این سامانه به سامانه جامع تجارت متصل است و روز به روز در حال تکمیل شدن می باشد.

ثبات نسبی در بازار مرغ و تخم‌مرغ با تامین به موقع نهاده ها

وی همچنین با اشاره به تأمین نهاده‌های دامی توسط این وزارتخانه، بیان کرد: تأمین نهاده‌ها به خوبی انجام شده است و در سامانه بازارگاه در اختیار وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع قرار گرفته است، ثبات نسبی به وجود امده در حوزه مرغ و تخم‌مرغ نشانگر همین تامین به موقع می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha