کد خبر: جزئیات-دیدار-آیت-الله-سیستانی-با-پاپ-فر
۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۳۷
جزئیات دیدار آیت الله سیستانی با پاپ فرانسیس + تصاویر

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،خودروی حامل پاپ، امروز صبح به وقت تهران، به محل اقامت آیت‌الله سیستانی در نجف اشرف رسید و دو طرف پشت درهای بسته با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

این دیدار به مدت یک ساعت به طول انجامید و پاپ و هیأت همراه او پس از ترک محل اقامت آیت‌الله سیستانی به سمت شهر «اور» در استان ذی قار (جنوب عراق) حرکت کردند.

شایان ذکر است؛ به هیچ یک از شخصیت‌های سیاسی و دولتی عراق اجازه ورود به محل اقامت آیت‌الله سیستانی و مشارکت در این گفت‌و‌گو داده نشده است.

طبق بیانیه دفتر آیت الله سیستانی دو طرف درباره چالش های بزرگ انسانیت در عصر جدید و نقش ایمان به خدا و آموزه های پیامبران و پایبندی به ارزش های والای اخلاقی در غلبه بر این چالبش ها گفتگو کردند.

آیت الله سیستانی به شرح مشکلات بسیاری که این روزها گریبانگیر کشور های مختلف شده است اعم از ظلم و ستم و فقر و فشارهای دینی و سرکوب فکری و سرکوب آزادی های اساسی و فقدان عدالت اجتماعی به خصوص مشکلاتی که گریبانگیر ملتهای منطقه شده است شامل جنگ و خشونت و محاصره اقتصادی و عملیات کوچ اجباری صحبت کرد.

آیت الله سیستانی در این دیدار بر اهمیت تلاش مشترک برای تثبیت ارزش های همزیستی مسالمت آمیز و همبستگی انسانی در همه جوامع تأکید کرد.

ایشان ابراز امیداواری کردند که عراق بتواند مصاعب کنونی را به زودی پشت سر بگذراد.

همچنین آیت الله سیستانی به نقش مطلوبی که رهبران دینی می توانند در تشویق طرف های درگیر به خصوص قدرت های بزرگ به تبعیت از عقل و حکمت و کنار گذاشتن زبان جنگ داشته باشند اشاره کردند.

پاپ فرانسیس، بعد از ظهر دیروز، وارد عراق شد و با مقامات ارشد این کشور از جمله «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha