کد خبر: جوانان-سهم-مهمی-در-تصمیم‌سازی-دارند
۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۴
جوانان سهم مهمی در تصمیم‌سازی دارند

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان جوانان هلال احمر؛ دکتر محمد گل فشان، در خصوص برگزاری نخستین جلسه کمیته راهبردی اعضای صاحب نام و پیشکسوت جوانان هلال احمر اظهار داشت: تعداد زیادی از جوانان در گذشته همراه با برنامه‌های هلال احمر به صورت داوطلبانه به فعالیت پرداختند و قرار است در راستای تحقق خرد جمعی از حضور این اعضاء استفاده کنیم.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: مشارکت جدی و موثر جوانان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها دارای اهمیت کلانی است و جوانان سهم مهمی در تصمیم گیری و تصمیم‌سازی هلال احمر دارند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل از اعضای قدیمی و پیشکسوت جوانان در یک گروه مجازی دعوت شد تا با هماهنگی در قالب کارگروهها حضوری مشارکت کرده و بتوانیم در این مسیر از خرد جمعی پیشکسوتان سازمان جوانان در ارائه طرح ایده‌های راهبردی بهره بگیریم.

گل فشان بیان کرد: در این راستا، جوانان در قالب گروههای دو و سه نفره در مورد موضوعات مختلف بحث می کنند و امید داریم در نهایت 10 تا 12 ایده و طرح کسب و کار و اقتصادی و راهبردی برای اجرا، ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: ما می توانیم از ظرفیت، توانمندی و تجربه جوانان بهتر و موثرتر استفاده کنیم، در طول سالهای گذشته اعضا خدمات زیادی داشتند اما ما در برابر اعضا تعهدی نداشتیم و حداقل های زندگی آنان را تامین نکرده‌ایم.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر عنوان کرد: اگر چه خدمات هلال احمر، داوطلبانه و بشردوستانه است، اما نباید استفاده ابزاری از اعضا داشته باشیم و وقتی با حضورشان به خدمتی داوطلبانه پرداختند آنها را به فراموش بسپاریم و آینده آنها را در نظر نداشته باشیم.

وی گفت: اگر چه نمی توان آنها را جذب کرد، اما می توان ظرفیت لازم را برای کار و اشتغال این جوانان و در جهت بهبود وضعیت اقتصادی فراهم کرد و با تمهیدات مالی و اقتصادی در این عرضه های کار و کسب کوچکی برای آنها رقم زد.

گل فشان افزود: بسیاری از این جوانان از سازمان رفته اند و امروز مسئولیت های بزرگی بر عهده گرفته‌اند و در میان این جوانان پیشکسوت مشاورین وزیر و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری و برخی از مسئولیت های بزرگ داریم و حتی مهندسین پیمانکار و یا مدیرعامل فعال در بین آنها حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز مخاطب خود را به درستی نشناخته ایم، تصریح کرد: ما می توانیم از تجربیات این جوانان استفاده کنیم و راهکاری برای تحقق مسائل اقتصادی جوانان داشته باشیم و با همفکری به نیاز جوانان در عرصه های مختلف پاسخ دهیم.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر عنوان کرد: تعداد زیادی از این جوانان در ارائه طرح های زیادی در فضای مجازی در مقابله با کرونا و ده ها طرح بشردوستانه موفق شده‌اند، هدف از برگزاری این نشست ها و البته با شرایط بهداشتی و رعایت پروتکل ها شکل گیری هسته اصلی خرد جمعی مجرب در سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 170 نام از جوانان پیشکسوت بر اساس رزومه فعالیت معرفی شده بودند که به دلیل شرایط شیوع کرونا، در نخستین نشست، که در روز یکشنبه  26 مرداد ماه برگزار می شود، فقط 30 نفر از این جوانان از ساعت 9 صبح تا 16 در سازمان حضور پیدا می کنند.

گل فشان گفت: سرفصل های مهمی در جذب و سازمان دهی و آموزش وجود دارد که در این اجلاس یک روزه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، یکی از دغدغه ها این است نیازهای سازمان امداد و نجات در قالب امدادگر را پوشش دهیم و با خرد جمعی طرح نویی را در سازمان جوانان اجرا کنیم.

وی با اشاره به سرفصل ها تشکیل کارگروه ها بیان کرد: فعالیت در زمان کرونا، مجامع و دبیران، فعالیتهای امدادی، کار آفرینی و استارتاپ، فعالیت های تشکیلاتی، فعالیت های اعضا در بستر فضای مجازی، خبر و رسانه، توانمندسازی و ارائه طرح های انگیزشی اعضا، خانه های هلال و هویت بخشی از مباحث مورد بررسی در این نشست است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha