کد خبر: حبیبی-نمی‌گویم-تبانی-بود؛-اما-بحرینی
۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۰۵

به گزارش گروه ورزشی طبنا(خبرگزاری سلامت) علیرضا حبیبی درمورد عملکرد تیم ملی هندبال ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک و عدم صعود به مرحله نیمه‌نهایی اظهار داشت: ما فکر همه جا را می‌کردیم غیر از اینکه بحرینی‌ها بخواهند مقابل کره‌جنوبی اینگونه ظاهر شوند. آنها در شرایطی که تیم برتر میدان بودند در نهایت با اختلاف یک گل بازنده شدند. آنها فکر نمی‌کردند که این نتیجه به ضرر خودشان شود، چون ما مساوی کردیم و نتیجه مستقیم تعیین کننده تیم صدرنشین شد.

* قبل از بازی با کویت می‌دانستیم شانسی برای صعود نداریم

وی ادامه داد: سیستم برگزاری مسابقات از ابتدا مشخص بود و ما با توجه به نتیجه بازی بحرین و کره‌جنوبی، قبل از بازی با کویت می‌دانستیم که شانسی برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی نداریم. کاملاً مطلع بودیم که تنها با تساوی و یا پیروزی بحرین است که می توانیم راهی مرحله بعد شویم؛ البته اگر کره‌جنوبی هم با اختلاف 6 گل بحرین را شکست می‌داد بازهم ما با پیروزی مقابل کویت می‌توانستیم صعود کنیم.

* در شرایط ایده‌آل با اختلاف کویت را شکست می‌دادیم

سرمربی تیم ملی هندبال ایران خاطرنشان کرد: پیش از بازی با کویت شرایط روحی تیم بسیار خراب بود. کادر فنی و بازیکنان هم‌قسم شدند که مقابل کویت خوب بازی کنند. انگیزه بازیکنان برای رویارویی با کویت بسیار کم بود و اگر شرایط ایده‌آل داشتیم قطعاً با اختلاف کویت را شکست می‌دادیم. فکر می‌کنم با چنین شرایط تساوی برای ما بهتر از پیروزی بود، چون با این نتیجه بحرین به هدف خود نرسید و به عنوان تیم دوم راهی مرحله‌ نیمه‌نهایی شد و باید مقابل قطر قرار بگیرد.

* نتیجه بازی ما با کویت هماهنگ شده نبود، اما از مساوی خوشحالم

حبیبی ادامه داد: ما در ثانیه پایانی توانستیم گل پیروزی را به کویت بزنیم، اما داور گل ما را مردود اعلام کرد. با توجه به اینکه فیلم بازی هم موجود است، اما ما اعتراضی نکردیم و به این ترتیب بحرین صدرنشینی را از دست داد. خدا شاهد است که نتیجه مساوی در بازی ایران و کویت هماهنگ شده نبود. این نتیجه کاملاً ناخواسته رقم خورد و از این اتفاق خوشحالم.

* نمی‌گویم تبانی بود؛ اما بحرینی‌ها در معادلات خود اشتباه کردند

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید نتیجه بازی بحرین و کره‌جنوبی تبانی بود یا خیر، تصریح کرد: نمی‌خواهم از کلمه تبانی استفاده کنم، اما باید بگویم که بحرینی‌ها در معادلات خود اشتباه کردند. آنها فکر می‌کردند شکست‌شان با اختلاف یک گل مقابل کره‌جنوبی موجب حذف ایران و صعود خودشان به عنوان صدرنشین می‌شود، اما فکر این موضوع را نکرده بودند که ممکن است ما نتوانیم کویت را شکست دهیم. تساوی ما با کویت معادلات بحرینی‌ها را بهم ریخت، چون باید مقابل قطر به میدان بروند و شانس کمی برای رسیدن به فینال دارند.

* در ادامه بازی‌ها به جوانان میدان خواهیم داد

سرمربی تیم ملی هندبال ایران درخصوص ادامه بازی‌های ایران و استفاده از جوانان، اظهار داشت: ما فردا ساعت 14 باید مقابل هنگ‌کنگ قرار بگیریم و اگر پیروز شویم روز جمعه از ساعت 18 باید مقابل برنده دیدار کویت و هند به میدان برویم. قطعاً در ادامه تورنمنت به بازیکنان جوان میدان خواهیم داد، اما حریفان را دست‌کم نمی‌گیریم. باید انگیزه بازیکنان حفظ شود، چون تورنمنت هنوز برای ما تمام نشده است. مسئولان آسیایی و جهانی از عدم صعود ایران به مرحله نیمه‌نهایی ابراز تاسف کردند.

* برخی بازیکنان با وجود مصدومیت سنگ تمام گذاشتند

حبیبی با بیان اینکه خوشحالم که از حیثیت هندبال ایران دفاع کردیم، گفت: ما تدارکات کمی داشتیم، اما عملکرد مان خوب و قابل دفاع است. تا اردوی آخر لژیونرها را در اختیار نداشتیم و در اردو آخر هم اکثر بازیکنان درگیر کارهای خروجی و سربازی بودند. با این وجود بازیکنان تمام تلاش خود را به کار گرفتند و بهرین عملکرد را داشتند. ما دو بازی دیگر هم داریم، اما با این حال از زحمات تمام بازیکنان تشکر می‌کنم. برخی از آنها از جمله الله‌کرم استکی با مصدومیت برای تیم ملی سنگ تمام گذاشتند.

* اگر حمایت شویم حرف‌های زیادی برای گفتن داریم

وی افزود: ما نشان دادیم با حمایت بیشتر می‌توانیم نتایج خوبی کسب کنیم. در شرایط سختی به انتخابی المپیک رفتیم، اما نتایج راضی کننده‌ای کسب کردیم و این یعنی اگر حمایت کامل از ما بشود حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha