کد خبر: خارج-شدن-جمعیت-کثیری-از-دانش-آموزان-از-چ
۱ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۱۲
خارج شدن جمعیت کثیری از دانش آموزان از چرخه تحصیل/ آموزش رایگان رسالت هر دولتی است

دکتر فریده حمیدی دانشیار روانشناسی دانشگاه شهید رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به اثرات مخرب جاماندن تعدادی از دانش آموزان از تحصیل اظهار داشت: مهمترین نکته‌ای که دولتمردان ما باید با آن توجه داشته باشند این است در کشور عده ای از خانواده ها به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در شرایط سختی به سر می‌برند.

وی افزود: این خانواده ها دارای چند فرزند هستند و ممکن است شرایط کرونا فشار اقتصادی آنها را بیشتر کرده باشد به همین دلیل از دولت و افراد خیر درخواست دارم که مشکلات این خانواده ها را کاهش دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بیان کرد: معتقدم شاید در یک قرن کمتر با چنین مشکلی مثل شیوع گسترده یک بیماری مواجه شویم و خانواده ها مجبور به تحمل معضلات و مشکلات ناشی از این بیماری شوند.

دکتر حمیدی ادامه داد: از دولتمردان خواهش می کنم که به این خانواده ها کمک کنند چراکه هم اکنون جمعیت کثیری از دانش آموزان به خاطر نداشتن تبلت و یا گوشی همراه در حال خارج شدن از چرخه تحصیل هستند.

وی تاکید کرد: امیدوارم دولت و افراد خیر در این زمینه گام بردارند و تلاش کنند تا این دانش آموزان از چرخه تحصیل خارج نشوند. اگر دانش‌آموزان از چرخه تحصیل خارج شوند دیگر برگرداندن آنها به این چرخه کار بسیار دشوار و سختی خواهد بود.

دانشیار روانشناسی دانشگاه شهید رجایی گفت: با توجه به اینکه آموزش رایگان رسالت هر دولتی است، از دولت درخواست دارم کمبودهایی که در زمینه آموزش وجود دارد را جبران کند و اجازه ندهد که در این شرایط بحرانی فشار بر دانش آموزان مضاعف شود و از تحصیل و آموزش عقب بمانند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha