کد خبر: خدمت-رسانی-به-بیش-از-یک-میلیون-نفر-از-شه
۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۴۳
خدمت رسانی به بیش از یک میلیون نفر از شهروندان در راستای مقابله با کرونا

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر کریم همتی؛ رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص آخرین اقدامات قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت: همکاری در طرح واکسیناسیون کووید 19، آماده سازی مراکز واکسیناسیون، برپایی بیمارستان های صحرایی، انجام تست کرونا، همکاری در حوزه بهداشت محیط در قالب طرح ناظران سلامت، فعالیت داروخانه ها در روزهای تعطیل و در ساعات بیشتری از شبانه روز و ایجاد چادر راپال در راستای مقابله با کرونا به مرحله اجرا رسید.

وی افزود: از جمله اقدامات دیگر جمعیت هلال احمر در راستای مقابله با کرونا، تامین نیروی انسانی برای کمک به کادر درمان بیمارستان ها، آماده سازی مرکز خیریه پیشگیری از بیماری های خاص، راه اندازی مرکز واکسیناسیون خودرویی، اجرای طرح  یاران جوان در راستای تسریع در واکسیناسیون شهروندان، اجرای طرح شهید سلیمانی، اختصاص آمبولانس، توزیع کپسول اکسیژن، آموزش در زمینه بیماری کووید و ارائه خدمات درمانگاهی بوده و این اقداماتی است که پس از تصویب در قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، اجرا شد.

همتی خاطرنشان کرد: در این راستا تا تاریخ ششم شهریورماه، 5 هزار و 681 نیرو به کار گرفته شده و به یک میلیون و 179 هزار و 950 نفر در سراسر کشور خدمات رسانی شد. همچنین 11 بیمارستان سیار نیز در راستای مقابله با کرونا و نگهداری و درمان بیماران راه اندازی شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: همچنین 387 بانک امانات پزشکی جمعیت هلال احمر به شهروندان خدمات رسانی کردند. 50 مرکز واکسیناسیون تجمیعی دایر و در 203 نقطه همکاری در طرح واکسیناسیون در دستور کار قرار گرفت. جمعیت هلال احمر34 داروخانه مخصوص برای توزیع داروهای مقابله با کرونا را تعیین کرد و فضاهای مجزایی را به خدمات رسانی دارویی اختصاص داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha