کد خبر: خریداری-دو-رام-قطار-برای-متروی-اصفهان-10
۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۸
خریداری دو رام قطار برای متروی اصفهان / 10 واگن به خط یک متروی اصفهان اضافه می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در اصفهان،قدرت اله نوروزی در برنامه زنده رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با تبریک روز ولادت حضرت زینب(س)، روز پرستار و بهورز اظهار کرد: از 10 ماه قبل گرفتار مشکل کرونا شدیم که هزینه های سنگینی در بخش های مختلف تحمیل و جان های زیادی گرفته شد اما پرستاران در ایران و در شهر اصفهان ایثارگرانه مبارزه کردند و امیدوارم در مبارزه سخت، این سربازان تنومند مبارزه با کرونا به خوبی بر این خصم غلبه کنند.

وی با اشاره به شب یلدا و روزهای پایانی پاییز گفت: در سال های گذشته چنین شبی، روزهای پرهیجانی برای مردم بود اما قطعا همه مردم با درک صحیح از وضعیت کنونی و نقشی که هریک از ما در پاسداری از شرایط داریم باید یلدای امسال را متفاوت از سال های گذشته برگزار کنند به طوریکه مصالح عمومی را درنظر بگیریم و از روش های جدید برای این ایام بهره مند شویم.

شهردار اصفهان افزود: شب یلدای پارسال در جمع کارگران و پاکبانان حضور داشتیم اما امسال به دلیل شرایط کرونا امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد: دیروز به لحاظ آلودگی شدید هوا، شهر اصفهان تعطیل شد، برای حل این موضوع همه باید کمک کنیم چراکه با یک روز تعطیلی بهبودی حاصل نمی شود؛ این معضلی نیست که یک روزه ایجاد شده باشد و با این شیوه ها حل شود و تنها راهکار این است که وضعیت را درک و نقش اجتماعی خود را در حل آن ایفا کنیم.

نوروزی افزود: نقشی که شهرداری ایفا می کند، توسعه حمل و نقل عمومی است و اگر بر احداث خطوط مترو تاکید می کنیم به خاطر همین مسائل است؛ اگر هزینه های سنگینی در شهر می شود تا رینگ چهارم ساخته شود و با قدرت جلو می رود، برای این است که ترافیک را کمتر و مسیرها را هموار کنیم.

*مذاکره شهرداری با کارخانه ها برای خرید مینی بوس  

وی با اشاره به اینکه قراردادی با دولت منعقد کردیم و قرار شد 700 دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان بازسازی شود، گفت: هم اکنون 189 اتوبوس در دست بازسازی است و پیش از این قرارداد هم یکصد دستگاه بازسازی شد.

شهردار اصفهان از مذاکره با کارخانه های تولید مینی بوس برای خرید این دستگاه ها خبر داد و گفت: شرایط کشور سخت و دست ما بسته است اما با این شرایط در اصفهان وضعیت به خوبی پیش می رود.

وی افزود: دو رام قطار برای متروی اصفهان خریداری کردیم که امروز با حضور رئیس جمهور بهره برداری می شود. اعتبار این کار 300 میلیارد تومان است که با اضافه شدن این 10 واگن به خط یک مترو، سرفاصله ها کمتر می شود.

نوروزی تصریح کرد: مدیریت شهری در نظر دارد، 777 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری ایجاد کند که تا پایان سال 150 کیلومتر آن بهره برداری می شود و این در حالیست که در سال های قبل در مجموع 40 کیلومتر خط دوچرخه سواری در شهر احداث شد.

وی با اشاره به انجام اقدامات مطالعاتی ایجاد تراموا و بررسی طرح در شورای ترافیک، گفت: در صورت اجرا شدن این طرح اصفهان اولین شهر در کلنگ زنی تراموا خواهد بود.

شهردار اصفهان از نوسازی هزار تاکسی در شهر اصفهان گفت و افزود: 265 تاکسی تاکنون نوسازی شده که تا چند روز دیگر این آمار به 300 خودرو می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha