کد خبر: خواسته-نمایندگان-مجلس؛-صیانت-عادلانه
۱۸ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۲۸

در جریان رای گیری نمایندگان مجلس در خصوص انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت، خرابی دستگاه شمارش آراء دکتر شهریاری ؛ نماینده موافق انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت، مانع از رای آوردن این مصوبه شد.


به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از وزارت بهداشت با توجه به این که محاسبه این رای تاثیر مهمی در تولیت مهمترین نهاد سیاستگذاری حوزه سلامت به متولی سلامت کشور خواهد داشت ، قاطبه نمایندگان مجلس که دغدغه سلامت کشور را دارند بر ضرورت اجرای قانون در نهاد قانونگذاری کشور و انتظار صیانت عادلانه و دفاع از رای دکتر شهریاری را خواستار شده اند.

خطای سیستمی محرز است و نباید منجر به تضییع حق کسی شود
مهندس منصوری نماینده شهرستان ساوه و زرندیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تایید بروز اشکال در سیستم رای گیری هنگام اخذ رای برای انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت گفت: با بررسی که شخصا انجام دادم، خطای سیستمی محرز است و نباید منجر به تضییع حق کسی شود.

مهندس محمدرضا منصوری ، گفت: این موضوع کاملا محرز است و مقرر شد که هیات رییسه جلسه ای را در این باره تشکیل دهد.

از نزدیک شاهد بودم که دستگاه، راي دكتر شهرياري را اسكن نكرد

عزت الله یوسفیان نماینده مردم آمل و رییس کمیسیون تدوین آیین نامه های داخلی مجلس شورای اسلامی،گفت: خرابی دستگاه اسکن در روز رای گیری به عدم محاسبه رای چهار نماینده موافق انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت منجر شد.

وی گفت: رای دکتر شهریاری حساسیت بالایی دارد و در خصوص تعیین سرنوشت مصوبه مجلس، عدل و انصاف در این است که رای او نیز ثبت شود، گفت: به جز دکتر شهریاری سه رای دهنده دیگر نیز با همین مشکل مواجه شدند که اتفاقا آنها هم نظر موافق انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت، بودند که متاسفانه رای آنها نیز لحاظ نشده است.

خرابی سیستم در روند رای گیری، نتیجه را دچار شبهه می کند
دکتر نوریان نماینده مردم شهرکرد در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اخلال در روند رای گیری به دلیل خرابی سیستم، نتیجه را مخدوش می کند که هر اقدامی از سوی مجلس برای رفع آن ضروری است .

وی در خصوص وجود اشکال در سیستم رای گیری در خصوص انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی با اشاره به اینکه بررسی این موضوع به هیات رییسه برمی گردد، گفت: در خاتمه رای گیری دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس ضمن تایید این موضوع، قول مساعد جهت بررسی آن را دادند.

دکتر نوریان در ادامه افزود: در مورد این موضوع آیین نامه داخلی مجلس تعیین تکلیف می کند و اعضای هیات رییسه باید به آیین نامه رجوع کنند و بر اساس ترتیبات آن مبنای عملکرد خود قرار دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: اخلال و خرابی سیستم در روند رای گیری، نتیجه را دچار شک و شبهه می نماید و برای رفع آن هر گونه اقدام و بررسی لازم و ضروری است .

وی در پایان خاطرنشان کرد: در اینگونه مواقع مبنای تصمیم گیری قانون و آیین نامه داخلی مجلس است که هیات رییسه بر اساس آن نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

باید به رای نمایندگان احترام گذاشت
حمید بنایی نماینده مردم شهرستان های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس مجلس خواسته ایم تا در مورد عمل نکردن دستگاه رای گیری دکتر شهریاری در مصوبه انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت بررسی لازم انجام شود که امیدواریم نتیجه بررسی این موضوع در جلسه شنبه مجلس اعلام شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: از آنجا که نمایندگان با رای مردم و به نمایندگی از آنها در مجلس حضور دارند، باید به رای تمام آنها احترام گذاشت و امیدوارم آنچه که در نتیجه نهایی این مصوبه اتفاق می افتد به نفع مردم و در راستای ارتقاء سلامت مردم باشد.

رای دکتر شهریاری به ناحق از او سلب شده است
سید حسن حسینی شوشتری یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که در روز رای گیری، برخی نمایندگان و هیات رئیسه مجلس در جریان خرابی دستگاه رای گیری دکتر شهریاری قرار گرفته بودند، گفت: حق رای دکتر شهریاری به ناحق از او سلب شده است و این رای موافق یا مخالف، هرچه که باشد باید اعمال شود.
شوشتری افزود:حتی یک رای نیز مهم تلقی می شود و هر نماینده ای حق دارد از رای خود استفاده کند. چرا که در نتیجه بسیار موثر است. دکتر شهریاری نیز حق دارد از رای خود در جهت موافق یا مخالف استفاده کند.

یک رای هم در مجلس حیاتی است؛ رای دکتر شهریاری باید لحاظ شود
شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حتی یک رای نیز مهم تلقی می شود. اگر اختلاف رای یک نماینده با آرا سایر نمایندگان ۵۰ یا ۶۰ رای باشد، رای گیری مجدد تغییر چندانی در سرنوشت موضوع ایجاد نمی کند، اما هم اکنون بحث بر سر یک رای است و رای گیری دوباره بایدانجام شود.
وی اظهار داشت: در چنین مواردی که نیاز به یک رای سرنوشت موضوعی را رقم می زند، نباید به این فکر کنیم که اگر مجلس دوباره رای گیری کند، خدای ناکرده به سمت و سوی خاصی تمایل دارد. همه نماینده هستند و باید از نظر و عقیده شان در خصوص یک موضوع در مجلس استفاده کرد. نه تنها دکتر شهریاری بلکه تمام نمایندگان یک رای و نظر در مجلس دارند و باید به آن احترام گذاشته شود.

وقتی رای نماینده ای در مجلس ثبت نشود، نتیجه آن رای گیری باطل است

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: اگر به هر دلیلی مثل مشکل فنی در جریان رای گیری از نمایندگان مجلس، رای نماینده ای ثبت نشود، طبق قانون نتیجه آن آرا باطل است.
حجت الاسلام مصطفی ذوالقدر افزود: نباید به هیچ دلیلی، حق مسلم رای از یک نماینده مجلس تضییع شود. این اتفاق نه از بعد قانونی و نه از بعد اخلاقی و شرعی مورد قبول نیست.
وی با بیان اینکه در چنین شرایطی باید رای گیری مجدد انجام شود تا حق رای همه نمایندگان محفوظ بماند، تاکید کرد: نمی توان بدون لحاظ کردن رای نماینده ای که تمایل داشته رای خود را اعلام کند، نتیجه قطعی رای گیری مشخص شود.


رای حساب نشده دکتر شهریاری سرنوشت ساز است

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص لحاظ نشدن رای دکتر شهریاری در جریان مصوبه انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت، گفت: بنده ۲ ردیف جلوتر از دکتر شهریاری نشسته و از نزدیک شاهد ماجرا بودم. رای ایشان به علت اشکال فنی در دستگاه محاسبه نشد. رئیس مجلس قول دادند که این مساله را پیگیری و در هیات رئیسه مورد بررسی قرار دهند.

دکتر سید مرتضی خاتمی با تاکید براینکه فرایند قانونی رسیدگی به این مساله باید از طریق هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی پیگیری شود، تصریح کرد: از آنجاکه این مصوبه با ۴۹ درصد آرا تصویب نشد، حساسیت این رای بسیار بالاست و به نظر می رسد حقی است که تضییع شده است.

وی با یادآوری اینکه دکتر شهریاری قبل از اعلام نهایی نتیجه رای گیری، بارها با صدای بلند اشکال فنی رخ داده در دستگاه رای دهی را اعلام کردند، خاطرنشان کرد: حتی به غیر از خود ایشان، چند نفر دیگر از جمله خود بنده سعی کردیم که با فریاد این مساله را به گوش رئیس مجلس برسانیم اما متاسفانه ریاست محترم مجلس صدای ما را نشنیدند. ای کاش دکتر لاریجانی صدای ما را می شنیدند و اعلام نتیجه نهایی را تا زمانی که مشکل فنی دستگاه رفع شود، اعلام نمی کردند. البته هنگام رای گیری در خصوص انتقال سازمان بیمه سلامت، خود ایشان سوال کردند که آیا دستگاه به درستی کار می کند یا خیر؟


اگر اسیر جو نشوند، رای دکتر شهریاری را می پذیرند
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد شدید از لحاظ نشدن رای دکتر شهریاری در مجلس در تصویب یک قانون حیاتی برای نظام سلامت گفت: من شهادت می دهم که با وجود شلوغی و ازدحام دکتر شهریاری بلافاصله به هیات رئیسه خرابی دستگاه را اطلاع دادند و مسئول فنی هم آن را تایید کرد و عقلا و اخلاقا و قانونا باید این رای منظور شود.

وی افزود: من فکر می کنم رئیس مجلس در اعلام نتیجه رای عجله کردند، من خودم هم با دکتر لاریجانی صحبت کردم و توضیح دادم و ایشان قول پیگیری دادند.

وی گقت: اگر اسیر جو نشوند، این کار حتما باید انجام شود، چون ناظر فنی بلافاصله آمد و تایید کرد دستگاه رای گیری اشکال فنی داشته است.
دکتر نوبخت با انتقاد از کسانی که در صحبت های خودشان بی اخلاقی می کنند و مجلس را متهم به لابیگری می نمایند، گفت: متاسفانه برخی با بر زبان آوردن کلمات مقدس می کوشند در حوزه ای که هیچ آگاهی از آن ندارند ، دخالت کنند و سرنوشت مردم را به بازی بگیرند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: من به عنوان یک کارشناس که ۳۵ سال در این حوزه کار کرده ام، می گویم شورای عالی بیمه و سازمان بیمه سلامت باید زیر نظر وزارت بهداشت قرار گیرد و بی انصافی است مسئولان این وزارتخانه را در قولی که به آنها داده شده تنها بگذاریم.

رای دکتر شهریاری به دلیل خرابی دستگاه رای‌دهی باید منظور شود

نماینده سبزوار در مجلس با یادآوری اتفاق مجلس در زمان رای گیری در خصوص انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت که در جریان آن، دستگاه رای دهی یکی از موافقان طرح انتقال دچار اشکال فنی شده بود، گفت: حال که ثابت شده دستگاه خراب است، اعتراض ایشان وارد است و مجددا باید به رای گذاشته شود.
علی سبحانی فر ضمن اشاره به حساسیت بالای این رای تصریح کرد: با توجه به شرایط خاصی که این رای داشته و مخالفت با طرح انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت تنها با اختلاف یک رای صورت گرفته است، این اعتراض می تواند اصل تصمیم را تغییر دهد و احتمال اینکه شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت منتقل شود بسیار زیاد است

اگر بخواهند عادلانه رفتارکنند، رای مرا می پذیرند
دکتر شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان که در هنگام رای گیری مصوبه انتقال  شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت با خرابی دستگاه شمارش آراء روبرو شد، گفت: اگر بخواهند رفتاری عادلانه داشته باشند، رای مرا خواهند پذیرفت.
دکتر حسینعلی شهریاری افزود: من به محض دیدن خرابی دستگاه موضوع را به هیات رئیسه محترم اعلام کردم و متاسفانه توجهی نشد، امیدوارم به خاطر تاثیری که این رای در سلامت مردم و نظام سلامت دارد، به آن توجه شود.

وی گفت: انتظار من به عنوان نماینده مردم در مجلس این است که طبق آیین نامه به این موضوع رسیدگی شود و عدالت اجرا شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha