کد خبر: خواص-درمانی-ژله-رویال
۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵
خواص درمانی بی‌شمار ژله رویال

آشنایی با ژله رویال

فرایند ساخت این ماده بسیار سخت و دشوار است و از همین رو ژله رویال(Royal jelly) قسمت بسیار بالایی دارد. زنبور های عسل از این ماده برای غذا دادن به لارو ها در روز های اولیه زندگی و ملکه خود استفاده می کنند. خواص این ماده باعث شده است تا قرص ها و داروهای زیادی با استفاده از آن ساخته شوند. علی رقم این خواص، ژله رویال بسیار آلرژیک است و معمولا اگر بیش از 5 گرم مصرف شود، عوارض جانبی از خود بجای می گذارد.

تنظیم فشار خون با ژله رویال

تحقیقات نشان داده است که برخی از پروتئین های موجود در ژله رویال تاثیر مستقیمی بر فشار خون انسان دارند. در سال 2011 دکتر استیون لارنسون دریافت که مصرف ژله رویال می تواند فشار خون را کاهش بدهد. استفاده از خواص ژله رویال مانند یک وازودیلاتور عمل می کند و به همین دلیل می توان از آن برای کاهش استرس روی عروق خونی و قلب استفاده کرد. متاسفانه پر فشاری خون هیچگونه نشانه ای ندارد و از همین رو تشخیصش بسیار سخت است. به همین دلیل است که پزشکان به این بیماری لقب قاتل خاموش را داده اند.

تنظیم سطح کلسترول

کلسترول ها ملکول های چربی هستند که اگر بیش از اندازه دریافت شوند در رگ های خونی و شریان ها انسداد ایجاد می کنند و اینگونه باعث ایجاد فشار به قلب می شوند. این موضوع ب مشکلات خطرناکی مانند سکته مغزی، حملات قلبی و تصلب شراین را بروز می دهد. برخلاف اینکه اکثر مواد شیرین باعث بالا رفتن سطح کلسترول می شوند، خواص ژله رویال می تواند این ماده را کاهش دهد. در واقع، تحقیقات ثابت کرده است اگر شما به طور منظم از این ژله استفاده کنند، سطح HDL شما افزایش پیدا خواهد کرد.

جلوگیری از سرطان

ویژگی های آنتی اکسیدانی موجود در ژله رویال می تواند یک فاکتور عالی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان شود. تحقیقات نشان می دهد که بیشتر آسیب های وارده به بافت های داخلی به دلیل رادیکال های آزاد رخ می دهند. رادیکال های آزاد مولکول های سرگردانی هستند که به دلیل متابولیسم آزاد می شوند. این مولکول ها به سلول ها چسیده و آنها را با اکسیده کردن به بافت های سرطانی تبدیل می کنند. از مهم ترین موادی که می توان از آن برای خنثی سازی رادیکال های آزاد استفاده کرد، آتی اکسیدان ها هستند. ژله رویال یکی از مهم ترین منابع برای دریافت آنتی اکسیدان ها بشمار می رود. خواص ژله رویال

کاهش التهاب

التهابات داخلی یکی از عمده دلایل ابتلا به بیماری های مزمن به شمار می روند. خواص ژله رویال سرشار از آنزیم های فعال است که ویژگی ضد التهابی دارد. از مهم ترین بیماری های التهابی می توان به آرتریت و نقرس اشاره کرد. معمولا 65 درصد افراد در سنین کهنسالی با این بیماری ها دست و پنجه نرم می کنند. شما می توانید با استفاده از مواد حاوی خواص ضد التهابی مانند ژله رویال از ابتلا به این بیماری ها جلوگیری کنید. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در مورد ژله رویال استفاده کرد این است که گرما، آنزیم های فعال را خنثی می کند و به همین دلیل شما باید این ماده را سرد مصرف کنید.

درمان نازایی با ژل رویال

یکی از مهم ترین خواص ژله رویال درمان نازایی است. استفاده از این ماده برای بچه دار شدن، سابقه ای 500 ساله دارد. با اینکه هنوز عملکرد دقیق این ماده آشکار نشده است، بسیاری باور دارند در این ماده ویژگی هایی وجود دارد که باعث می شود زنبور ملکه بتواند به راحتی تولید مثل کند. ظاهرا پروتئینی که بر مورفولوژی ملکه تأثیر می گذارد، اصلی ترین عامل می باشد. مشاهدات نشان می دهد مردانی که از این ژله استفاده می کنند، میزان تحرک اسپرم هایشان افزایش پیدا کرده و در نتیجه شانس باروری بیشتر می شود.

کاهش وزن

لسیتین یکی از اجزای ژل رویال است که می تواند کلسترول را به طور موثر کم کند، عملکرد کبد را بهبود بخشد و هضم سالم را افزایش دهد. همه این چیزها می توانند به کاهش وزن کمک کنند. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد آنزیم های فعال موجود ژله رویال متابولیسم را بیشتر می کنند که این موضوع باعث افزایش سرعت چربی سوزی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha