کد خبر: دستگیری-کلاهبردار-2-هزار-میلیاردی-در-فر
۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۰۰

رئيس پليس بين الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از دستگیری کلاهبردار 2 هزار و 500 میلیارد تومانی خبر داد و گفت: با همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه، متهم در یکی از فرودگاه‌های کشور، دستگیر شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس،سردار "هادي شيرزاد"  در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي اعلام مراجع قضائي مبني بر کلاهبرداری از 226 فرد ایرانی و خارجی و شکایت شاکیان از فردي به اتهام کلاهبرداري به مبلغ 88 میلیون و 700 هزار دلار (2 هزار و 500 میلیارد تومان) و اقامت وی در خارج از کشور، موضوع دستگیری وي در دستور کار ماموران پليس بين‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران  قرار گرفت.

وی با اشاره به صدور اعلان قرمز متهم در کمتر از یک هفته افزود: با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در بانک‌هاي اطلاعاتي سازمان اينترپل و با تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهم در کشورهاي منطقه تردد دارد.

رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توضيح داد که اين متهم با استفاده از تبليغات وسيع ماهواره‌اي و شبکه‌هاي اجتماعي در فضاي مجازي با همکاري شخص دیگری مبادرت به تبليغات مهاجرتي با هدف سرمايه‌گذاري و کسب و کار و اقامت در خارج از کشور کرده و از شاکیان کلاهبرداري می‌کرده است.

وی ضمن هشدار به هموطنان عزیز و عدم اعتماد به تبلیغات ماهواره‌ای و فضای مجازی افزود: متهمان با برگزاري نشست‌ها و سمينارهاي ساختگي و مجلل در برخي کشورهاي همسايه، اعتماد مال باختگان را جلب و آنها نيز از طريق صرافي‌هاي معرفي شده اقدام به واريز مبالغي به حساب متهمان می کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به تلاش ماموران اينترپل تهران در رديابي اين متهم و همچنين انعکاس تحت تعقیب بودن وی به مرزهای ورودی کشور خاطرنشان کرد: با همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه، متهم هنگام ورود به کشور در یکی از فرودگاه‌های بین المللی کشور بازداشت و تحويل مراجع قضائي شد.#

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha