کد خبر: دفتر-استعدادیابی-از-فعالیت-های-فدراسی
۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۰۲

مدیر کل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: این وزارتخانه دفتر استعدادیابی خود را از 3 سال پیش در راستای توسعه ورزش بنا کرده است.

به گزارش  خبرگزاري سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان دکتر رامین طباطبایی اظهار داشت : دکتر گودرزی بر روی توسعه بحث استعدادیابی در ورزش به خصوص فوتبال که در سطح کشور علاقمندان زیادی را به خود اختصاص داده، تأکید دارد. بر همین اساس ما شرایط ویژه ای را برای فدراسیون فوتبال در راستای گسترش این امر در نظر گرفته ایم.

طباطبایی گفت: آکادمی ملی فوتبال فعالیت های خود را برای استعدادیابی از گذشته آغاز کرده و اکنون نیز وزارت ورزش و جوانان با تعامل با این مجموعه حمایت هایش را اعم از منابع مالی و انسانی در راستای ایجاد بستری مناسب برای استعدادیابی انجام می دهد.


مدیر کل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی سیاست های این بخش از وزارت ورزش و جوانان را مطرح کرد و گفت: دفتر استعدادیابی از کلیه فعالیت های ورزشی به خصوص فدراسیون های بزرگ حمایت ویژه ای می کند. این در حالی است که نقش آکادمی در ورزش بسیار مهم بوده و برای وزارت ورزش و جوانان نیز فاکتور مهمی محسوب می شود. آکادمی ها نیز باید فضای خود را از حالت سنتی خارج کرده و به شکل علمی فعالیت هایشان را بر اساس استانداردهای سطح دنیا توسعه دهند. اکنون نیز شاهد آن هستیم که توسعه فوتبال یکی از مهمترین مباحثی است که در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن توجه ویژه ای می شود و ما نیز برای رسیدن به این هدف تمام تلاش خود را برای حمایت از فوتبال پایه کشورمان خواهیم کرد.


وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که برای ما مهم است پرورش استعدادها بوده و این موضوع پس از یافتن نخبه ها به نگهداری و پرورش آن ها بستگی دارد. یکی از دلایل حضور من در چهارمین فستیوال فوتبال پایه پسران به میزبانی رامسر نیز توجه وزارت ورزش و جوانان به همین امر می باشد.


طباطبایی در خصوص سطح برگزاری فستیوال امسال گفت: از لحاظ کیفی فستیوال بسیار خوبی را امسال شاهد بودیم. هم از نظر سازماندهی و هم تکنیکی تقریباً تفاوت زیادی با سال قبل دیده می شود. همچنین آزمون های استعدادیابی هم بسیار خوب بود و مربیان استعدادیاب ما خیلی دقیق تر مسائل را بررسی می کردند.
مدیر کل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی در پایان افزود: وزارت ورزش و جوانان تصمیم دارد در شش ماه دوم سال "فستیوال استعدادیابی ورزش همگانی" را برگزار کند. بدین وسیله موج استعدادیابی قدرتمندی در سطح تمام استان ها خواهیم داشت و اکثر فدراسیون ها درگیر می شوند. برای هر استان یک هفته استعدادیابی در 5 رشته ورزشی در نظر گرفته شده است. بر این اساس مستعدین ورزشی را بر اساس آزمون هایی که پیش بینی شده شناسایی می کنیم و درنهایت هم یک مسابقه نهایی برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha