کد خبر: دلایل-بازگشایی-حضوری-و-تدریجی-مدارس-و-ا
۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۲۲
دلایل بازگشایی حضوری و تدریجی مدارس و استلزامات آن

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت  آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی؛ با بیان این که مهر و شروع مدارس یک پروسه است، اظهار کرد: «پروژه مهر» در واقع پروژه نیست بلکه پروسه ای است از آغاز مهر تا مهر سال آینده که نیازمند برنامه ریزی بسیار دقیق در تمامی ابعاد تعلیم و تربیت است.

وی تصریح کرد: مدیران  مدارس عوامل اصلی جبهه تعلیم و تربیت هستند و پروژه مهر و بازگشایی مدارس مهمترین عامل برای سنجش عملکرد مدیران است.

حسینی با بیان این که مهر امسال از پیچیدگی های زیادی برخوردار است، اظهار کرد: محور اصلی آموزش ها در مهر پیش رو، آموزش های حضوری-تدریجی است و لذا این موضوع نیازمند برنامه ریزی همه دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت است.

حسینی گفت: موضوع آموزش های حضوری به کیفیت آموزش و ‌جریان یاددهی-یادگیری برمی گردد و هیچ آموزشی نمی تواند جایگزین آموزش حضوری شود و کیفیت آموزش حضوری را تأمین کند.

حسینی با اشاره به وضعیت مدارس در کشور های جهان گفت: پیش از شروع  واکسیناسیون و در بین ۳۷ کشور با نرخ مرگ و میر بالا فقط ۶ کشور به طور موقت مدارس را تعطیل کردند و به طور طبیعی با گسترش واکسیناسیون اکثر کشورها به سمت بازگشایی مدارس  حرکت کرده اند.

وی معلمان را «جهادگران آموزشی» دانست و گفت: معلمان با همراهی خانواده ها در ایام کرونا و با بهره گیری از انواع روش های آموزشی شاهکاری در نظام تعلیم و تربیت  رقم زدند.

حسینی با بیان این که وضعیت آینده کرونا مبهم است و معلوم نیست چه وضعیتی در آینده داشته باشد، گفت: تمام پژوهش ها نشان می دهد؛ بازگشایی مدارس در افزایش  پاندومی کوید ۱۹ تأثیری نداشته است و لذا استراتژی اصلی وزارت آموزش و پرورش نیز بازگشایی تدریجی مدارس است.

معاون وزیر ویژگی بازگشایی مدارس در مهر امسال را «بازگشایی روان، تدریجی، اقتضایی و با کیفیت، با رویکرد حفظ سلامت دانش آموزان» دانست و گفت: بازگشایی حضوری مدارس به تدریج  از آبان با رعایت برخی استلزامات آغاز خواهد شد.

وی بازگشایی مدارس را مستلزم رعایت چند  اصل از سوی مدیران دانست و گفت: اولین اصل در بازگشایی مدارس، تقدم ذاتی تأمین سلامت دانش آموزان است برای این منظور سرانه های بهداشتی از سوی وزارت به مدارس تخصیص یافته است و واکسیناسیون معلمان نیز در حال انجام است.

حسینی عدالت در تأمین فرصت های آموزشی برابر برای همه  دانش آموزان را از دیگر استلزامات بازگشایی مدارس دانست و گفت: برخورداری همه دانش آموزان از امکانات دیجیتالی، ثبت نام و توزیع به موقع کتب درسی، سنجش کامل سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از جمله نکاتی است که باید مد نظر مدیران قرار گیرد.

معاون وزیر اقناع سازی جامعه و خانواده را از دیگر استلزامات بازگشایی مدارس دانست و گفت: امسال سخت ترین و پیچیده‌ترین مهر را خواهیم داشت و برای اقناع والدین برگزاری جلسات با انجمن اولیا و مربیان، ضروری است.

وی افزود: روند گسترش آموزش های حضوری تدریجی خواهد بود و در این میان به مدیران مدارس و شورای مدارس تفویض اختیار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha