رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: اخلاق یک پیش شرط اتحاد و همدلی بین جامعه پرستاری می باشد . اخلاق در جامعه حکم می کند که افراد حقوق یکدیگر را بشناسند و به حقوق خود واقف باشند و در وهله بعد به حقوق یکدیگر احترام بگذارند اگر این مهم حاصل شود ، همدلی اتحاد و وفاق بسیار ساده و آسان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پرستاري ، دکتر علی محمد آدابی  در نشست هم اندیشی روسای هیئت مدیره جنوب شرقی که در زاهدانبرگزار گردید گفت: پرستاران عاشق حرفه خود، مردم و نقشی که در کاهش و زدودن و پیشگیری از آلام انسانی دارند ، هستند بنابراین پرستاران باید قدر خود را بدانند و افراد باید یک ویژگی بارزی  در خود داشته باشند که بتوانند پرستار شوند . امروزه نیاز جوامع به پرستاری به خصوص در رشته پرستاری بهداشت جامعه در حدی است که اگر در جامعه ای،  پرستار بهداشت جامعه وجود نداشته باشد همانند این است که متخصص ضروری در جامعه وجود ندارد.

وی اظهار داشت: جامعه پرستاری برای گردهم آمدن به یک پیش شرط نیاز دارد که این پیش شرط از طریق همدلی ، اتفاق، اتحاد بوجود می آید و لیکن موضوع سهل ممتنع است به گفتن آسان است اما در عمل مشکل است زیرا باید ابتدا حقوق افراد را بدانیم و با رسمیت  بشناسیم و به آن احترام بگذاریم .

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: هرگاه که سازمان در خصوص احصاء حقوق پرستاران تلاش می کند و از حقوق پرستاری دفاع می کند بدنه از آن منتفع می شود و هرکجا که بدنه بیدار باشد و حقوق خود را مطالبه نماید ، طبیعتأ مسئولین بالا را به سمت سازمان نظام پرستاری سوق می دهد و قدرت چانه زنی سازمان را بالا می برد.

وی یادآور شد: تلاش بدنه و سازمان نظام پرستاری  مکمل یکدیگر است و در دوره اخیر انصافا هیئت مدیره ها و سازمان در این زمینه گام های خوبی برداشته اند. سازمان براساس برنامه استراتژیک خود و در ادامه بر مبنای برنامه عملیاتی که مبنی بر 50 سرفصل می باشد عمل کرده است .

آدابی افزود: رسالت سازمان نظام پرستاری این است که تا رسیدن به خواسته ها و مطالبات پرستاری هر تلاشی را که می تواند انجام می دهد و باید برای دست یافتن به اتحاد باید مسائل شخصی، خصوصی را کنار گذاشت و امیدواریم این جلسات تداوم داشته باشد تا با همکاری با یکدیگر حقوق پرستاری  را تا رسیدن به سر منزل  آن با همدلی و اتحاد در پی داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha