کد خبر: رعایت-شأن-و-کرامت-پزشکان-در-رسیدگی-به-پر
۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۴۰
رعایت شأن و کرامت پزشکان در رسیدگی به پرونده های جرایم پزشکی از مصادیق مهم تکریم است

به گزارش خبرگزاری سلامت از اصفهان،محمدرضا حبیبی گفت: رعایت شأن و کرامت افراد در رسیدگی های قضایی همواره از الزامات بوده و در پرونده های پزشکی و در شرایط کنونی که کادر پزشکی به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا و حفظ سلامت جامعه جانفشانی می کنند، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول افزود: بر همین اساس در شعب ویژه رسیدگی به پرونده های پزشکی سعی شد از قضات با تجریه و شناخت کافی بهره گیری شود.

وی با اشاره به لزوم توسعه و گسترش هر چه بیشتر فرهنگ دینی صلح و سازش به عنوان یکی از سیاست های قوه قضاییه در سند ارتقاء یافته تحول گفت: توجه به توسعه فرهنگ صلح و سازش که همواره از تأکیدات رهبران و آموزه های دینی است از جمله سیاست های مهم در قوه قضاییه است و در حوزه پزشکی با افتتاح شورای حل اختلاف تخصصی در امور پزشکی در اصفهان گام مؤثری در این مسیر و نیز حفظ بیشتر شأن پزشکان برداشته می شود.

رییس کل دادگستری استان اصفهان یادآور شد: امید است با بهره گیری از پزشکان با تجربه و با سابقه در این شورا از ورود پرونده های پزشکی به محاکم جلوگیری و سعی شود اختلافات و دعاوی این حوزه در این شورا با صلح و آشتی حل و فصل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha