" روزگارسرد" در سومین جشنواره سراسری تئاتر"سردارآسمانی"کرمان به روی صحنه می رود

با اعلام دبیرخانه سومین جشنواره ملی "سردارآسمانی" نمایش خیابانی"روزگار سرد" به نویسندگی "امیرزارع زاده" و کارگردانی"سمیرا سلیمانی" با حمایت حوزه هنری استان کردستان به بخش نهایی این جشنواره راه پیداکرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: سومین جشنواره سراسری تئاتر "سردارآسمانی" به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمان با دبیری "سیدوحید فخر موسوی " دی ماه سالجاری در کرمان برگزار می شود.

وی گفت: براساس رأی هیئت انتخاب بخش خیابانی این دوره از جشنواره متشکل از "سعید نجفیان"، "پیام عزیزی"، "مهدی بذرافشان"، "داریوش نصیری" و "پژمان شاهوردی" 15 اثر از استان های کرمان، مرکزی، بوشهر، آذربایجان شرقی، تهران، مازندران، ایلام، سیستان وبلوچستان وکردستان به بخش نهایی جشنواره که از 17 دی ماه در کرمان برگزار می گردد راه پیدا کردند.

مرادی گفت: اثر "روزگارسرد" به نویسندگی امیرزارع زاده و کارگردانی "سمیراسلیمانی" از سقز با حمایت حوزه هنری استان کردستان از آثار راه یافته به این بخش است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: این نمایش روایتی است از نقش حاج قاسم در جلوگیری از سقوط اربیل در جنگ با داعش که نویسنده تلاش کرده است در قالب یک نمایشنامه قابل استفاده در یک نمایش خیابانی آن را به تصویر در آورد.

وی ادامه داد: در این نمایش "کاوه محمدزاده"،"پدرام سلیمانی"، "کاریس زارع زاده"، زینب رضوانی"، "روژین اشک تلخ"، "کیمیاقریشی"، "روژینا صدری"، یعقوب کمری" و "محمد زارع زاده" به کارگردانی"سمیراسلیمانی" در ایام جشنواره این نمایش 15 دقیقه ای را در کرمان به اجراء می گذارند. سمیرا سلیمانی دانش آموخته کارشناسی اقتصاد عضو گروه تئاتر پیوند شهرستان سقز است که از سال 1394 به همراه همسر خود امیر زارع زاده به صورت حرفه ای فعالیت هنری خود را بخش تئاتر اغاز کرد. وی تاکنون نویسندگی 6 متن نمایشی را برعهده داشته است و در کنار طراحی صحنه ولباس 10 اثر نمایشی در مقام کارگردانی 5 نمایش را در بخش صحنه ای و خیابانی به روی صحنه برده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha