کد خبر: ساخت-و-تحویل-۳۸-کانکس-خانه-بهداشت-عشایر
۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۲۹
ساخت و تحویل ۳۸ کانکس خانه بهداشت عشایری در فارس

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: در استان فارس بیش از ۱۴۸ هزار نفر جمعیت عشایر زندگی می کنند که به واسطه زندگی کوچ نشینی از دسترسی محدودی به خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار بوده اند.

او افزود: در طرح ابتکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز که برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاد، خانه های بهداشت عشایری به صورت کانکس طراحی شد تا با استفاده از قابلیت حمل بتوان از آنها در مناطق ییلاقی و قشلاقی استفاده و خدمات بهداشتی را در سطح مورد انتظار به این عزیزان ارائه کرد.

معاون بهداشت دانشگاه  علوم پزشکی شیرازادامه داد: در این واحدها مراقبت های بهداشتی اولیه و طرح پزشکی خانواده برای جمعیت عشایری کوچنده اجرا می شود و مراکز خدمات جامع سلامت معین این خانه های بهداشت نیز برای دریافت مراقبت های بیشتر عشایر، مشخص شده اند.

دکتر همتی اظهار کرد: ۴۵ خانه بهداشت سیار عشایری برای نقاط پرتراکم عشایری استان مصوب شده که تاکنون ۳۸ کانکس ساخته و برای اسقرار بهورزان عشایری و ارائه خدمات به مناطق موردنظر ارسال شده اند.

او افزود: آخرین اقدام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، ساخت و تحویل یک دستگاه کانکس سیار خانه بهداشت عشایری و تحویل به دانشکده علوم پزشکی لارستان برای ارائه خدمت به جامعه عشایری آن منطقه بوده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha