کد خبر: ساختمان‌های-جدید-الاحداث-شامل-مقررات
۹ مهر ۱۳۹۹، ۸:۵۲
ساختمان‌های جدید الاحداث شامل مقررات ایمنی می‌شوند

به گزارش خبرنگار حوزه شهری خبرگزاری سلامت؛ مهدی داوری در مراسم بزرگداشت روز آتش نشانی و ایمنی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی به خاطر اعتماد مردم به نیروهای این سازمان، سرمایه بزرگی در اختیار دارد، اظهار داشت: برای حفظ این سرمایه همه باید در سازمان آتش نشانی به تلاش خود ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته بیش از ۷۱ هزار ماموریت توسط سازمان آتش نشانی شهرداری تهران انجام شده است، افزود: ۲۵ درصد از ماموریت ها مربوط به آتش سوزی ها و ۶۵۰۰ مورد نیز مربوط به ساختمان ها بوده و این موضوع نشان از ارتقای توان عملیاتی این سازمان دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امروز تجهیزات خوبی برای سازمان آتش نشانی تهیه شده و یا در حال ورود به سازمان است، گفت: اگرچه شرایط تحریم ها کار را برای ورود تجهیزات جدید بسیار سخت و کند کرده اما با تمام توان در تلاش هستیم تا تجهیزات آتش نشانی به روز باشد.

داوری یادآور شد: یکی از اهداف اصلی سازمان اجرای آموزش های نیروهای این سازمان است و این موضوع به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است؛ بر این باوریم که این تمرین ها به افزایش توان عملیاتی آتش نشانان کمک می کند.

وی ادامه داد: اگرچه موضوع ایمنی و ایجاد شهر تاب آور که موجب افزایش احساس ایمنی و آرامش در شهروندان می شود در این دوره تغییر کرده اما نباید فراموش کرد که شورای شهر تهران مصوبات خوبی در حوزه ایمنی داشته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه خلاهایی هم در حوزه آتش نشانی وجود دارد، افزود: امیدواریم با مشارکت و همکاری شهروندان بتوانیم این مشکلات و ضعف ها را برطرف کنیم؛ در راستای ارتقای توان عملیاتی نیز قوانین باید به کمک ما بیایند.

داوری با تاکید بر اینکه امروز نگاه سازمان تنها به توسعه ایستگاه ها و تجهیزات نیست، بیان داشت: تمام ساختمان های جدید الاحداث شهر امروز شامل مقررات ایمنی می شوند و سرعت بازدید از این ساختمان ها افزایش پیدا کرده است.

وی به تلاش های سازمان آتش نشانی برای مقابله با کروناویروس هم اشاره کرد و گفت: در شرایط سخت بیماری کووید ۱۹ همه آتش نشان ها حتی در روزهای تعطیلات فروردین ماه هم در خیابان ها حضور داشتند و همه تلاش خود را برای خدمات رسانی بهتر به مردم انجام دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha