کد خبر: سالمندان-در-فرهنگ‌سرای-بانو-با-اصول-ت
۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۸:۵۴
سالمندان در فرهنگ‌سرای بانو با اصول تغذیه سالم آشنا شدند

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی  سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، کارشناس ارشد تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در این برنامه آموزشی با توجه به اینکه تغذیه مناسب یکی از نکات ضروری برای داشتن زندگی سالم و با نشاط است و این موضوع در دوران سالمندی بسیار مهم است به اهمیت تغذیه در دوران سالمندی و به معرفی گروه‌های غذایی مناسب این گروه سنی پرداخت.

فرح گلشهری به حاضرین در این کارگاه توصیه کرد ضمن انجام ورزش‌های سبک، در برنامه غذایی خود از میوه و سبزیجات استفاده کنند و با توجه به عوامل موثر در مشکلات تغذیه سالمندان با اصلاح الگوی مصرف قند، نمک و چربی از بیماری‌های قلبی – عروقی پیشگیری کنند.

وی بر رعایت اصول تغذیه صحیح سالمندان که باعث می‌شود فرد سال‌های عمر خود را با سلامت و نشاط طی کند تاکید و اظهار کرد: بزرگسالانی که اصول تغذیه صحیح را رعایت می‌کنند کمتر در معرض بیماری‌های شایع همچون فشار خون بالا، چربی خون بالا، دیابت و پوکی استخوان قرار می‌گیرند.

شایان ذکر است در پایان این برنامه آموزشی، در راستای افزایش روحیه شادابی و نشاط و همچنین توسعه سلامت روحی و روانی، مسابقه دارت و پرتاب حلقه میان شرکت کنندگان کارگاه آموزشی در فرهنگ‌سرای بانو برگزار و به برترین‌ها جوایزی اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha