آمار سخنگوی اورژانس از مزاحمت های تلفنی/ فردی که 32 بار در یک روز تماس گرفت

اورژانس کشور جزو مردمی ترین سازمان هاست اورژانس از معدود جاهایی است که در زمان گرفتاری مردم به آنها مراجعه می کند و جزو حال خوب کن هاست که در بدترین شرایط به کمک مردم می آید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی برنامه بسته پشنهادی ، مجتبی خالدی با اشاره به کمبود نیرو در این سازمان بیان کرد: در آن واحد شاید صد نفر در تهران پاسخگوی مردم هستند و از هر 10 تماس یکی مزاحم است این میزان مزاحمت در آن حجم خیلی زیاد می شود و وقتی آن صد و یکمین نفر زنگ می زند باید پشت خط صبر کند. درحالیکه شاید بیمار تنفسی باشد ما بارها دیده ایم جان یک نفر به خطر می افتد چون فردی خط را با سوالات اشتباه یا برای تمسخر اشغال کرده است.

سخنگوی اورژانس کشور درباره شناسایی شماره ها گفت: شماره ها قابل شناسایی هستند من فردی را می شناسم که هفته پیش بررسی شد و ۳۲ بار در یک روز مزاحمت کرد، من میتوانم او را محدود کنم اما شاید در تماس سی  و چندم خودش یا خانواده اش دچار مشکل شده باشند.

خالدی در پاسخ به اینکه این افراد نباید مجازات شوند؟ گفت: خواهشم از دوستان در قوه قضاییه این است که راهکار ویژه ای ببینند به جای مجازات. حتی ترتیبی ببینند تا این افراد بیایند و در اورژانس کار کنند تا این سختی ها را بینند و دیگر این اتفاقات رخ ندهد.

سخنگوی اورژانس به دیگر شهرها و امار مزاحمت ها اشاره کرد و گفت: در برخی استان ها تا 35 درصد مزاحمت انجام می شود. ما ظرفیت کمی در نیروی انسانی، آمبولانس و بودجه داریم و نمی توانیم درصدی از ظرفیت خود را روی این مشکل بگذاریم. نقش همسایه و خانواده در این مسائل موثر است که تذکر دهند تا ما بتوانیم به مردمی که واقعا گرفتار هستند کمک دهیم.

وی در پاسخ به اینکه در این موارد نیروهای اورژانس اعزام هم شده اند یا خیر؟ اظهار کرد: ما در جایگاهی نیستیم که بازجویی کنیم ببینیم چه کسی واقعا مریض دارد یا نه وظیفه ماست که با هر تماسی نیروهای خود را اعزام کنیم. حتی آدرس بوده که دو بار از طرف آن مزاحمت صورت گرفته است اما وقتی سومی هم اعلام شده به محل حادثه رفته اند. ما نگران جان مردم هستیم اگر هر یک از هموطنان ما دچار مشکل شوند یک قسمت از روح و فکر ما هم اذیت می شود. اورژانس ۱۱۵ جزو همین مردم است و امیدوارم امکانات به گونه ای باشد که شرمنده مردم نشویم.

سخنگوی اورژانس کشور  در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهادی داده شد که برخی شماره های مزاحم بلاک شوند اما این کار را نکردیم حتی شماره ها را مارک دار نکردیم که روی قضاوت پاسخگویان تماس های مردمی تاثیرگذار نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha