کد خبر: شفافیتی-در-دارایی‌های-شهر-وجود-ندارد
۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۳۲
شفافیتی در دارایی‌های شهر وجود ندارد/ شهردار راه‌هایی تحقق بودجه را اعلام کند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ حجت نظری پس از استماع سخنان شهردار تهران در جریان ارائه لایحه بودجه 1400 با اشاره به این که شهردار تهران بیشتر درباره برنامه‌های خود صحبت کردند گفت: آقای شهردار عملا درباره چگونگی تحقق بودجه هیچ صحبتی نداشتند. شهردار درباره توجه به اقشار ضعیف مثل دستفروشان یا توسعه ورزش در پایتخت صحبت کردند اما عملا برنامه‌هایی در دستور شهرداری تهران در این حوزه‌ها قرار دارد که سنخیتی با این صحبت ها ندارد. در حال حاضر دستورالعملی که شرکت ساماندهی مشاغل برای دستفروشی تهیه کرده است به نظر من باعث نابودی دستفروشان می‌شود و اصلا حرف و عمل با هم همخوانی ندارد.

نظری افزود: آقای شهردار درباره توسعه ورزش همگانی صحبت کردند، در حالی که سرفصل توسعه ورزش همگانی از بودجه سال 1400 حذف و با بخش های دیگر تلفیق شده است.  به نظرم این حرف‌ها تکراری است و از شفافیت لازم برخوردار نیست. هر سال در موعد بودجه صحبت از توسعه حمل و نقل عمومی  شهر می شود اما این که چطور قرار است این درآمد محقق شود هیچ صحبتی نمی شود و کاملا غیر شفاف است. نمی شود که ما ملک بفروشیم یا اصطلاحا لباس بفروشیم تا بتوانیم غذا بخوریم. نمی شود دارایی‌های شهر را بفروشیم و بگوییم درآمد کسب می‌کنیم. شهر آنقدر دارایی ندارد تا اموراتش را بگذراند. متاسفانه در مورد دارایی شهر هم شفافیتی وجود ندارد.

نظری افزود: با وجود این که امسال شرایط تحقق درآمدی نداشتیم و پیش بینی اولیه شهرداری 32 هزار میلیارد تومان بود و شورا این عدد را به حدود 30 هزار میلیارد تومان رساند اما همان هم هنوز محقق نشده است.

وی ادامه داد:  حدود 65 درصد از این درآمد محقق شده است و پیش بینی دوستان این است که تا پایان سال یک سری ملک فروخته شود تا هزینه های جاری شهر تامین شود. این به هیچ وجه اتفاق مناسبی نیست. آقای حناچی گفتند، بنا داریم اگر هزینه‌ای را بابت کسر پارکینگ از مردم دریافت کریم برای احداث پارکینگ هزینه کنیم.

حجت نظری با طرح پرسشی ادامه داد: در سال 99 چند پارکینگ از محل این درآمدها احداث شده است؟ متاسفانه شهرداری تهران در این مواقع یا پاسخی نمی دهد یا پاسخ روشنی نمی‌دهد. علت هم این است هزینه‌هایی که در این حوزه به دست آمده عمدتا در هزینه‌های جاری مصرف شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha