کد خبر: شیوه-قیمت-گذاری-دارو-بسیار-ناعادلانه-ا
۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹

رییس انجمن علمی داروسازان ایران تأکید کرد: در بحث صنعت،داروخانه و توزیع شیوه قیمت گذاری دارو بسیار نا عادلانه است.

دکتر محمدرضا شانه ساز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت گفت: بعد از انقلاب در حرفه داروسازی اتفاقات بسیار مطلوبی رخ داده  و حدود 97درصد داروی مورد نظر کشور تولید می شود این در حالیست که توان واقعی ما 99.7دهم درصد است و برای 3دهم درصد واردات انجام می شود و این عدد بین کشورهای دنیا بی سابقه می باشد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در نحوه قیمت گذاری دارو همیشه به داروهای تولید داخل کم لطفی شده و قیمت یک قلم داروی تولید داخل یک بیستم متوسط یک قلم داروی وارداتی است؛ یعنی قیمت هر دانه داروی وارداتی 20برابر داروهای تولید داخل است.

وی متذکر شد: در حالی که این امر به عنوان یک آسیب جدی موجب می شود صنعت ما نتواند خودش را با الزامات مورد نیاز در استانداردهای بین المللی دارو مطابقت بدهد و هر روز از این امر فاصله می گیریم، در حالی که کیفیت داروهای تولید داخل مطلوب است و در هر کشوری مورد تأیید قرار می گیرد، اما زمانی که کشورهای مختلف شرایط تولید ما را می بینند مورد تأیید قرار نمی گیرد زیرا با آنچه مورد استنباط آنهاست و از توانمندی داروسازی ما مشاهده می کنند فاصله معناداری وجود دارد. بنابراین اصلاح شرایط تولید بستگی دارد که از نظر اقتصادی شرکت ها و کارخانه های داروسازی داخل را تقویت کنیم تا رقابت به روز و برابری را با شرکت های خارجی داشته باشند.

 

کد خبرنگار: 410100

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha