کد خبر: ضرورت-ورود-خیرین-سلامت-به-حوزه-بیماری-ه
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۲۰

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ورود خیرین حوزه سلامت می‌تواند حمایت‌های بیشتری را از افراد مبتلا به بیماری‌های خاص به همراه داشته باشد.

عباس صلاحی عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت، با اشاره به هجدهم اردیبهشت ماه روز بیماری‌های خاص اظهار داشت: افراد مبتلا به بیماری‌های خاص به واسطه شرایط خاصشان با چندین مشکل درگیر هستد و باید حمایت‌های ویژه ای از این افراد به عمل آید.


وی ادامه داد: اولین مساله در این افراد شناخت بیماری در زمان مناسب و انجام کارهای پاراکلینیکی است، دوم آنکه این افراد عمدتاً در تهیه دارو با مشکلاتی روبرو هستند که باید تحت پوشش بیمه‌های تامین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی قرار بگیرند تا این افراد بتوانند با حمایت‌های لازم به جامعه برگشته و زندگی کنند.


صلاحی بیان اینکه دولت موظف است حمایت‌های خاصی را از این افراد به عمل آورد، خاطرنشان کرد: باید نهادهای مسئول به این افراد کمک‌های دارویی و درمانی انجام دهند، در طرح تحول نظام سلامت تا حدی به این افراد کمک شد، اما بسیاری از این افراد شناسایی نشده اند و لازمه آن این است که معاونت بهداشت و درمان برای شناسایی این افراد اقدام کرده و بتواند مشکلات معیشتی این افراد را حل کند.


وی با اشاره به ضرورت ورود خیرین حوزه سلامت برای کمک به افراد مبتلا به بیماری‌های خاص تصریح کرد: اعتبار لازم برای حمایت از این افراد در طرح تحول نظام سلامت کافی نبوده و ورود خیرین حوزه سلامت می‌تواند حمایت‌های بیشتری را از این افراد به همراه داشته باشد.


کد  خبرنگار: 41090

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha