کد خبر: ظرفیت-حمل-بار-از-راه-آهن-زنجان-تهران-۷-م
۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۲
ظرفیت حمل بار از راه آهن زنجان- تهران ۷ میلیون تن افزایش می‌یابد

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح الله حقیقی در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: زمان سفر در مسیر زنجان - تهران و بالعکس تنها یکی از مزیت هایی است که با ۲ خطه شدن این خط ریلی، بیش از یک ساعت کاهش خواهد یافت و این نه فقط برای زنجان بلکه برای استان های همجوار نیز مفید خواهد بود.

وی به سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین، از مهمترین رهاوردهای این سفر بود.

استاندار زنجان گفت: با تزریق این میزان اعتبار مالی، امید است مشکلات مربوط در خصوص ۲ خطه کردن این مسیر ارتباطی برطرف شده و این خط ریلی مهم و تاثیرگذار در موعد مقرر تا پایان سالجاری به مرحله افتتاح و بهره برداری برسد.

مقام عالی استان، تکمیل مسیر سلطانیه - همدان و زنجان- بیجار - همدان را نیز جزو محور مهم ارتباطی این استان اعلام کرد و افزود: با پایان عملیات اجرایی این ۲ مسیر ارتباطی جاده ای و خط ریلی، نه تنها مشکل استان حل می شود بلکه این امر برای استان های شمالغرب نیز بسیار حایز اهمیت است.

لازم به یادآوری است که؛ معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در سفر اخیر یکروزه به زنجان طی بازدید از پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین، گفت: این پروژه‌، ‌خط ریلی دوم این مسیر ارتباطی است که می‌تواند قزوین را به زنجان مرتبط کند.

محمدباقر نوبخت در زنجان گفته بود: با اجرای این پروژه ظرفیت حمل بار در مسیر کریدور شرق به غرب کشور بیش از هفت میلیون تن افزایش خواهد یافت و همچنین یک و نیم ساعت زمان سفر در مسیر ریلی زنجان - قزوین را تقلیل خواهد داد.

وی اعتبار تخصیص یافته برای این خط ریلی را تکمیل کننده آن بیان کرده و تصریح کرده بود: پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین حداکثر تا اسفند ماه سال جاری افتتاح شده و به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است؛  ۲خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین، یکی از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار استان زنجان بوده که عملیات اجرایی آن از سال ۸۳ آغاز و کارگاه آن پس از مدتی وقفه، فعال و پیشتر ۸۰ میلیارد تومان نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور برای اتمام این پروژه، کارسازی شده است.

این پروژه هم اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بهره برداری از آن ۸۰ دقیقه روی قطارهای مسافری از تهران تا زنجان نیز تاثیر مثبت خواهد داشت. با افتتاح این پروژه تلاقی قطارها به طور کامل حذف و موجب افزایش ایمنی سیر و حرکت شده و موضوع زوج و فرد قطارهای رفت و برگشت رعایت می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha