عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه درصورت اجرایی شدن طرح پزشک خانواده می‌توان هزینه‌های درمان را کنترل کرد، گفت: متاسفانه به جهت عدم تامین منابع مالی ونیروی انسانی این طرح اجرایی نشده است.

 

به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري سلامت به نقل از خانه ملت، همایون هاشمی با انتقاد از اجرایی نشدن طرح پزشک خانواده در سراسر کشور، افزود: اجرای پایلوت این طرح در استان های فارس و مازندران جهت ارزیابی و پایش به اجرا در آمد اما رضایتمندی خوبی از اجرای آن از سوی مردم ایجاد نشد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید نقاط ضعف اجرای پایلوت طرح پزشک خانواده در استان‌های فارس و مازندران شناسایی می شد تا با رفع این نقاط ضعف می توانستیم سیستم ارجاع را در سراسر کشور اجرایی کنیم اما نه تنها این نقاط ضعف شناسایی نشده بلکه همچنان مشکلات آن برای مردم استان های فارس و مازندران به جای مانده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت اجرای طرح پزشک خانواده در کشور، تصریح کرد: نظام ارجاع در طرح تحول سلامت جایگاه ویژه ای دارد و کشورهایی که بر اساس این مدل، سطح نخست درمان خود را تعریف کرده اند هم توانسته اند هزینه های بهداشت و درمان خود را کنترل کنند هم نظام مهندسی شده و دقیق سطح بندی خدمات را اجرایی کنند.

وی یادآور شد: با اجرایی شدن طرح پزشک خانواده، پرونده سلامت افراد به طور کامل در دسترس خواهد بود و نظام ارجاع نیز به خوبی تقویت خواهد شد.

هاشمی افزود: دولت برای اجرای طرح پزشک خانواده نیازمند شبکه سازی، تامین نیروی متخصص و تامین منابع مالی است که هنوز نتوانسته این زیرساخت ها را به خوبی فراهم کند لذا سیستم ارجاع تاکنون نتوانسته شکل اجرایی به خود گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت باید برای اجرای فراگیر طرح پزشک خانواده با مجلس هماهنگی لازم را داشته باشد و بدون شک تلاش خواهیم کرد تا آخرین وضعیت اجرای سیستم ارجاع را از دولت پیگیری کنیم./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha