کد خبر: عملیات-امداد-و-نجات-به-سیل-زدگان-در-8-شهر
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۰۸
عملیات امداد و نجات به سیل زدگان در 8 شهرستان خراسان جنوبی انجام شد

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمدرضا رضایی در تشریح عملیات امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر در سیل و آبگرفتگی ۲۴ ساعت گذشته استان، اظهار داشت: با دریافت هشدارهای هواشناسی و پیش‌بینی وقوع سیل در برخی از نقاط استان برنامه‌ریزی جهت ارتقای توان آمادگی و پاسخگویی به موقع و ارائه خدمات رسانی در دست پیگیری قرار گرفت.

وی با بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته عملیات امدادرسانی به ۴۲ حادثه سیل و آبگرفتگی در ۸ شهرستان درمیان، قاین، بیرجند، طبس، سربیشه، نهبندان، خوسف و فردوس انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۳۹ نفر طی این عملیات ها از خدمات امدادی بهره‌مند شده اند، گفت: ۱۰۲ نیروی امدادی در قالب ۳۲ تیم به محل این حوادث اعزام شده اند.

رضایی با اشاره به امدادرسانی ها در ۳۷ نقطه استان، گفت: در این امداد رسانی‌ها ۳۶ خودروی امدادی و ۲۰ دستگاه پمپ اعم از لجن کش، کف کش بکارگیری شده است.

وی افزود: تخلیه آب منازل، کمک به خودروهای گرفتار در مسیر سیلاب، توزیع اقلام امدادی و زیستی و همچنین بسته های غذایی ۷۲ ساعته بین خانوارهای آسیب دیده از سیل از دیگر اقدامات انجام شده توسط هلال احمر بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از یافتن مفقودی های دو حادثه در شهرستان های فردوس و سرایان خبر داد و گفت: طی این عملیات ۱۲ مفقودی منطقه گردشگری مصعبیِ سرایان و یک نفر مفقودی روستای چاه حوض فردوس با تلاش نیروهای امدادی پیدا شدند.

رضایی افزود: عملیات امدادرسانی به متاثرین از سیل و آب گرفتگی تا زمان عادی شدن شرایط همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha