کد خبر: غربالگری-بازار-بزرگ-تهران-در-طرح-شهید-ح
۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۴۵
غربالگری بازار بزرگ تهران در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شد

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ، دکتر امیرعلی فریدونفر با اشاره به اهداف طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و همکاری دستگاه های مردم نهاد گفت: طرح مذکور با محوریت غربالگری محله محور در سطح جامعه برنامه ریزی شد و اکنون در محله  بازار بزرگ تهران با توجه به شلوغی و پرتردد بودن اجرا می شود.

به گفته رییس مرکز بهداشت شرق  با توجه به اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت ها توسط اصناف و بازاریان  پس از  برگزاری جلسات هماهنگی، اجرای طرح مذکور به صورت فوری و ضربتی از صبح آخرین روز دیماه ۹۹ آغاز شد.

 وی با اشاره به همکاری سازمان های مردم نهاد، بسیج و هلال احمر،  متعمدان، اصناف و بازاریان در اجرای طرح مذکور  افزود: در این طرح بازار به ۱۲ خوشه اصلی تقسیم شده است که غربالگری هر خوشه توسط تیم های سه نفره متشکل از مراقبان سلامت، بسیجیان و نیروهای هلال احمر انجام می شود.

          

تیم های مذکور در این راستا به غربالگری کرونای اهالی بازار از  کسبه گرفته تا  کولبران، کارگران و حتی مراجعه‌کنندگان می پردازند.

 رییس مرکز بهداشت شرق تهران یادآور شد : پس از غربالگری افراد مشکوک در هر خوشه توسط  مراقبان سلامت به چهار  مقر یا محل استقرار نمونه گیران در بازار  هدایت می شوند تا تست PCRیا تست تشخیص کووید ۱۹ از آنان گرفته شود.در صورت مثبت بودن تست، مقدمات قرنطینه بیماران مهیا خواهد شد.

 وی بازار تهران را یکی از مراکز پرتردد شهر و یکی از اماکن پرخطر برای شیوع و انتقال بیماری کرونا  covid-۱۹ برشمرد  به نحوی که درصورت ابتلای کسبه بازار به کرونا و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و حفاظتی  ممکن است در یک روز بیش از ۵۰ نفر را به این ویروس مبتلا کنند.

 وی در خاتمه سخنان خود  ابراز امیدواری کرد که اجرای طرح هر مغازه یک پایگاه سلامت با همکاری شهروندان و اصناف و بازاریان گام موثری در راستای کاهش شیوع بیماری کرونا باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha