کد خبر: غنی-سازی-99-درصدی-آرد-تولیدی-برای-نانوان
۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۳۵

مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از غنی سازی 99 درصد آرد تولیدی برای نانوانی ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از وبدا ،دکتر بهروز جنت با بیان اینکه نزدیک 99 درصد آرد تولیدی برای نانوایی ها در کشور غنی سازی شده است، اظهار کرد: از حدود 4میلیون و 750هزارتن آرد تولیدی خبازی بجز سنگک با مصرف 900 هزار کیلو گرم ماده غنی سازی آرد(پرمیکس)، 4میلیون و  690 هزار تن آن به ارد خبازی غنی سازی شده تبدیل شود.

مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، گفت: يكي از راههاي پيشگيري از كمبود ریز مغذی ها در هر کشوری غني سازي مواد غذايي پرمصرف است.

وی افزود: نان در كشور مان قسمت عمده غذاي مردم محسوب می شود که براساس بررسي هاي انجام شده سرانه  مصرف نان در ایران 130 کیلوگرم است.

دکتر جنت خاطرنشان کرد: به همين دليل نان به عنوان يك حامل مناسب براي غني سازي با انواع ريزمغذي ها همچون آهن و اسيدفوليك در نظر گرفته مي شود.

وی تاکید کرد: از سویی غني سازي نان با آهن و اسيدفوليك هيچ تأثير معني داري بر رنگ و طعم آن ندارد و به همین منظور در ضابطه های مواد غذایی به ویژه آرد بازنگری هایی  به عمل آمد و غنی سازی این ماده با آهن و اسید فولیک در دستور کار قرار گرفت  .

مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: پیرو همین برنامه مقدار آرد تولیدی و ماده غنی سازی آرد(پریمکس) مصرفی که به عنوان يكي از راه هاي پيشگيري از كمبود ریز مغذی ها در هر کشوری غني سازي مواد غذايي پرمصرف است، در مجموع قطب های دهگانه کشوری مورد بررسی قرار گرفت تا پس از ارزیابی های صورت گرفته از حدود 4میلیون و 750هزارتن آرد تولیدی خبازی بجز سنگک با مصرف 900 هزار کیلو گرم پرمیکس، 4میلیون و  690 هزار تن آن به ارد خبازی غنی سازی شده تبدیل شود.

دکتر جنت در پایان بیان کرد: با انجام حدود 20 هزار نمونه برداری در قطب های دهگانه  و  مورد  قبول  واقع شدن حدود 19 هزار مورد از آنها،  به نظر می رسد گام عملیاتی بسیار  مهمی در غنی سازی  آرد به عنوان  ماده اصلی فراورده غذایی استراتژیک نان، برداشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha