کد خبر: قول-مساعد-مسئولان-دولت-برای-جبران-بدهی
۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۴۳

دکتر حریرچی با اشاره به بدهی ۸ تا ۱۲ ماهه بیمه ها به بیمارستان ها، گفت: این بدهی حدود 10 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود و روز گذشته نیز به منظور جبران بخشی از این بدهی، هزار میلیارد تومان به حساب سازمان بیمه سلامت واریز شد و قول دادند تا چند روز آینده 3 هزار میلیارد تومان دیگر در اختیار این سازمان قرار گیرد که امیدواریم هرچه زودتر بین بیمارستان ها توزیع شود.

به گزارش خبرگزاري سلامت  ایرج حریرچی با اشاره به قول مساعد وزیر رفاه در خصوص جبران بدهی های سازمان تامین اجتماعی و با اشاره به انجام هماهنگی های لازم با این سازمان، افزود: قرار است تا پایان سال این سازمان 2 هزار میلیارد تومان از بدهی خود را جبران کنند، به نحوی که تا پایان سال میزان بدهی بیمه ها به بیمارستان ها به حدود 4 ماه برسد.

قائم مقام و معاون کل وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد در یکی دو هفته آینده با توجه به دستور رئیس جمهوری و معاون اول و با توجه به جلساتی که در سازمان برنامه و بودجه داشته ایم شاهد قدم‌های بیشتری برای جبران بدهی بیمه ها به بیمارستان های دولتی باشیم.

دکتر حریرچی در ادامه، در خصوص سوالی در مورد نسخه های میلیاردی پزشکان که از سوی برخی مقامات وزارت رفاه مطرح شده است، افزود: بر اساس قانون، پزشکان عمومی نمی توانند نسخه بالای ۵۰ هزار تومان و پزشکان متخصص نمی‌توانند نسخه‌های بالاتر از ۲۰۰ هزار تومان داشته باشند و در صورتی که که نسخه های آنان بیش از این میزان باشد حتما باید تاییدیه بیمه را بگیرند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: واقعیت این است که پزشکان از گروه های معتمد و مورد وثوق مردم هستند و نباید اعتماد مردم را به جامعه پزشکی خدشه دار کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره واگذاری مراکز دیالیز به بخش خصوصی گفت: کار وزارت بهداشت در واگذاری مراکز دیالیز و توسعه مراکز دیالیز خصوصی کاملاً قانونی است و افرادی که فکر می کنند دلسوزتر از وزارت بهداشت هستند و حاشیه سازی می کنند برای ادعاهای خود سند ارائه کنند.

دکتر حریرچی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره علت تاخیر در اعلام رای نهایی پرونده کیارستمی افزود: پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی هم در سازمان نظام پزشکی و هم در مراجع قضایی دنبال می‌شود و ما به عنوان وزارت بهداشت نسبت به تاخیر بیش از ۸ ماهه در صدور رای نهایی گله‌مند هستیم.

دکتر حریرچی با تاکید بر لزوم سریعتر اعلام کردن حکم نهایی در خصوص پرونده کیارستمی، گفت: البته حکم اولیه اعلام شده ولی افکار عمومی منتظر اعلام حکم نهایی هستند و اگر سرعت عمل لازم در این مورد وجود نداشته باشد نقش بازدارندگی صدور حکم خدشه دار می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این که به طور کلی میزان خطاهای درمانی در کشور ما به میزان کشور های همسطح ایران و برخی کشورهای توسعه یافته است و تفاوت قابل توجهی وجود ندارد، افزود : به علت اعتماد مردم به جامعه پزشکی، میزان شکایات مردم از پزشکان بسیاری از کشورها کمتر است.

خدمات بیمارستانهای دولتی در ايام تعطيلات
دکتر حریرچی در خصوص نزديك شدن تعطيلات نوروز و حضور پزشكان متخصص در بيمارستان ها در اين ايام، گفت:در هيچ بيمارستانى پزشكان تا آخر اسفند كارهاى خود را كم نخواهند كرد و تجربه نشان مى دهد در اسفند ماه بيشتر از ساير ماه هاى سال عمل جراحى انجام مى شود.

دکترحریرچی افزود: بيمارستان هاى دولتى آماده باش لازم را دارند و در بيمارستان هاى دولتى اجازه نمى دهيم كوچكترين مشكلى براى بيماران در ايام تعطيلات اتفاق بيفتد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha