کد خبر: لزوم-مشارکت-مردم-در-رعایت-پروتکل-های-به
۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷
لزوم مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای بهمن ۵۷ را گرامی داشت و از تلاش بی وقفه و شبانه روزی مدافعان سلامت در مراکز بهداشت و درمان درگیر با کرونا تقدیر کرد.

او با اعلام اینکه افزایش تست های انجام شده در آزمایشگاه های تشخیصی کروناویروس در استان نشان دهنده افزایش آمار موارد ابتلا است، بر رعایت پروتکل های بهداشتی، همچنین پرهیز از حضور در تجمعات و سفر به ویژه به مناطق جنوبی استان تاکید کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تاثیر رعایت اصول بهداشتی و همکاری مردم در کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹، تاکید کرد: با توجه به افزایش نرخ میانگین هفتگی موارد ابتلا در استان، با افزایش خودمراقبتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی دو متر، در این بحران از خود و اطرافیان مراقبت کنیم.

او با تاکید بر پایبندی جدی به رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از افزایش موارد ابتلا در استان، افزود: در صورت ادامه روند افزایش آمار در استان، مردم با آسیب های مجدد موج جدید کرونا مواجه می شوند.

دکتر همتی ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، علت های جان باختن مبتلایان طی روز گذشته تاکنون، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

دکتر «اورنگ ایلامی» سرپرست معاونت درمان دانشگاه  علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، درباره شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان توضیحاتی ارایه داد.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha