کد خبر: لغو-طرح-ترافیک-بستگی-به-تصمیم-ستاد-اجرا
۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۳
لغو طرح ترافیک بستگی به تصمیم ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دارد

شهربانو امانی عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به آخرین تصمیم گیری ها در مورد لغو طرح ترافیک، اظهار داشت: ستاد اجرایی مبارزه با کرونا هر تصمیمی در خصوص طرح ترافیک اتخاذ کند، مدیریت شهری قطعا ملزم به اجرای آن خواهد بود.

وی  افزود: شهرداری تهران به دلیل سخت تر شدن شرایط فعلی قطعا یکی از نهادهای جدی در اجرای دستورالعمل ها بوده و خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اضافه شدن 2 رام قطار جدید به ناوگان حمل و نقل متروی تهران گفت: طی سالهای گذشته در خصوص حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری کافی انجام نشده و تمام تلاش هایی هم که شورا و مدیریت شهری از شهریور سال 96 برای تحقق نخستین مطالبه مردم تهران در بحث توسعه حمل و نقل عمومی داشتند، کافی نبوده و ما خیلی نتوانسته ایم در این حوزه موفق عمل کنیم.

رییس کمیته TOD با بیان اینکه برای تحقق خواسته های مردم ما به حمایت دولت نیازمندیم، تصریح کرد: برای افزایش حمل و نقل عمومی از سوی شورای شهر و شهرداری تهران تلاش های زیادی صورت گرفت اما برای تامین وضعیت مطلوب، نیاز داریم که خطوط و ظرفیت ریلی شهری به خصوص در شرایط فعلی 3 برابر شود.

امانی تاکید کرد: در شرایط فعلی کرونا برای رعایت فاصله های اجتماعی و فیزیکی در واگن های شهری باید ظرفیت مترو افزایش پیدا کند اما با توجه به شرایط سخت کشور و شهرداری تهران در بحث اقتصادی تحقق این امر با دشواری همراه خواهد بود.

وی اضافه کرد: شهرداری تهران در این شرایط کنونی تلاش کرده تا از حداکثر ظرفیت موجود برای اورهال نشدن قطارها استفاده کند.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: افزوده شدن ۲ رام قطار جدید به ناوگان متروی تهران که برابر با 7 واگن است در راستای رفع نیاز شهروندان تاثیرگذار خواهد بود اما نیاز اصلی و اضطرار مسافران شهری را تامین نمی کند.

به گفته امانی در اسفندماه که شیوع رسمی کرونا آغاز شد یکی از پیشگامان کنترل و مداخله گر در پیشگیری از شیوع کرونا مدیریت شهری با راهبری شورای شهر تهران بود.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه تعداد سفرها به یک سوم کاهش پیدا کرده بود اما خدمات در متروهای تهران ارائه می شد، افزود: شهرداری تهران در بحث نگهداشت شهر برای اسکان کارگرهای پسماند، سازمان بهشت زهرا و سازمان هایی که مستقیم با بحث ویروس کرونا در ارتباط هستند مجبور به ارائه خدمات است.

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران بیان داشت: یکی از دغدغه های شورای شهر تهران درگیر شدن پرسنل نگهداشت شهری به این بیماری است. تمهیداتی که در شرایط فعلی در شهر تهران انجام می شود این نگرانی را دو چندان کرده است.

امانی با اشاره به اینکه علی رغم مشکلات جدی در حوزه اقتصادی مدیریت شهری و شورای شهر داوطلبانه طرح ترافیک را لغو کردند، گفت: این اقدام به کاهش شیوع در دوره اول کمک بسیاری کرد.

وی خاطرنشان کرد: از همه مردم درخواست دارم برای حفظ جان خود و دیگران حتما از ماسک استفاده کنند و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی مانع پیشرفت این بیماری شوند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha