کد خبر: مجلس-طرح-ساماندهی-فضای-مجازی-را-بررسی-م
۱۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۲۴
مجلس طرح ساماندهی فضای مجازی را بررسی می‌کند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، رضا تقی پور نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت طرح نمایندگان برای ساماندهی فضای مجازی، گفت: این طرح پس از بررسی در کمیسیون فرهنگی در نوبت بررسی صحن علنی پارلمان برای اظهار نظر نمایندگان است.

وی با بیان اینکه 170 نفر از نمایندگان این طرح را امضاء کرده‌اند، ادامه داد: این طرح به زودی در دستور کار پارلمان قرار می گیرد و پس از تبدیل به قانون شدن امیدواریم این حوزه سامان خوبی پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید براینکه در بحث فضای مجازی به شدت خلاء قانونی داریم، اضافه کرد:به طور مثال اتحادیه اروپا قانونی را در سال 2016 برای صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی تصویب کرده که در برابر غول‌های آمریکایی‌ها از اطلاعات شهروندان خود صیانت کنند که باید ما هم با قانونگذاری به این سمت یعنی صیانت از حقوق کاربران خود برویم.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه از اطلاعاتی که در فضای مجازی جمع آوری می‌شود در خوشبینانه ترین حالت استفاده تجاری می‌شود بدون اینکه هیچ منفعتی به صاحب آن اطلاعات رسیده باشد، اظهار داشت:متاسفانه به دلیل خلاء قانونی پلتفرم‌های خارجی از اطلاعات کاربران ایرانی استفاده می‌کنند در حالی که هیچ منفعتی برای آنها ندارد.

تقی‌پور با اعلام اینکه طرح نمایندگان برای ساماندهی فضای مجازی به دنبال فیلترینگ نیست، ادامه داد:متاسفانه این موضوع تبدیل به دکان کاسبی برای برخی افراد شده و وقتی بحث از ساماندهی می‌شود بحث از فیلترینگ می‌کنند که این موضوع نادرست است./ تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha