کد خبر: محصولی-فناورانه-چربی‌های-اضافه-را-حذف
۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۳
محصولی فناورانه چربی‌های اضافه را حذف می‌کند

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ،در کمتر از یک ماه لاغر شوید؟ بیش از ده درصد وزنتان را به سرعت کاهش دهید و هزاران پیام تبلیغاتی دیگر از این دست، آنان را که سودای لاغری در سر دارند اغوا می‌کند. کاهش وزن برای مردمان جامعه‌ای که عمدتا از راه و رسم تغذیه‌ای قاعده مند کم بهره‌اند و بیش از 20 درصد از جامعه رنج اضافه وزن را با خود از این سو و آن سو می‌کشند، رویایی شیرین است.

درد کمر و مشکلاتی دیگر برای سلامتی عارضه‌های ناشی از اضافه وزن است. اما فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در این حوزه خیال افراد را از وجود محصولی استاندارد آسوده می‌کند.

حال محققان حوزه‌های نانو و زیست فناوری دست به دست هم دادند و محصولی فناورانه برای رفع این مشکل تولید کردند. این تیم استارتاپی از دانشگاه تهران یک برچسب لاغری تولید کرده است. برچسبی که چربی‌ها را حذف می‌کند. اکنون این تیم نوپا محصول اولیه را تولید کرده و فاز حیوانی تحقیقات آنها نیز تمام شده است. به زودی آزمون‌های بالینی روی انسان را آغاز می‌کنند.

به گفته نازیلا جعفری فرجام مجری این گروه نوپا، در این محصول مواد گیاهی روی بستری حاوی نانو الیاف قرار گرفته است. با قرار گرفتن برچسب روی پوست، مواد به آرامی جذب می شود و در نهایت با رسیدن به بافت چربی  آن را از بین می‌برد.

این گروه نوپا در دوره‌های پیش شتابدهی مرکز فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت کرده است. دوره‌هایی که آنها را با بازار و قاعده‌های آن آشنا و به آنها کمک زیادی برای توسعه محصول کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha