کد خبر: مراجعه-روزانه-800-بيمار-به-درمانگاه-هاي-ه
۷ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۱۳

رئیس درمانگاه نجم هلال احمر در کربلای معلی  از مراجعه و درمان روزانه 800 بيمار به درمانگاه هاي مستقر در عتبات عاليات خبر داد.

به گزارش خبرگزاري سلامت ، دكتر سيدجواد حجازي  افزود: شايع ترين بيماري روزهاي اخير زوار ايراني در كربلا، كاظمين و نجف با توجه به تغييرات جوي و بارندگي چند روز اخير و سردترشدن هوا، سرماخوردگي است و توصيه ما اين است كه زوار از قبل پيش بيني لازم در تجهيز به لباس گرم را داشته باشند.

حجازي بيان كرد: بيماري گوارشي نيز با توجه به تغيير در نوع غذا، استفاده غذاي پرحجم و استفاده از غذاهاي بيرون از ديگر بيماري هاي شايع در ميان زائران است كه توصيه اكيد بنده اين است كه زوار از غذاي بيرون استفاده نكنند و به غذاي بهداشتي كاروان ها كه موارد بهداشتي در آن رعايت و كنترل مي شود اكتفا كنند.

وي دردهاي عضلاني وبيماري هاي مزمن مانند امراض قلبي را هم از ديگر مراجعات برشمرد و تصريح كرد: بيماران قلب براي كنترل وضعيت خود مراجعه مي كنند و دردهاي عضلاني نيز با توجه به حجم برنامه هاي زيارتي كاروان ها مسئله اي طبيعي است كه در ميان زوار رواج دارد.

رئیس درمانگاه نجم هلال احمر در کربلا ی معلی با توجه به فعاليت چهار درمانگاه در سه شهر مقدس كربلا، نجف و كاظمين از مراجعه روزانه 800 بيمار به اين مراكز درماني خبر داد و افزود: با كمبود دارويي مواجه نيستيم و روند درمان بيماران به خوبي در حال انجام است.

وي بر توجه به توصيه هاي بهداشتي و درماني از سوي زائران تاكيد كرد و افزود: استفاده از غذاي كم حجم و سالم و لباس مناسب مي تواند زمينه ساز زيارت مطلوبتري باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha