کد خبر: مردم-از-اردوگاه‌های-اضطراری-استقبال-ن
۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶
مردم از اردوگاه‌های اضطراری استقبال نکردند/ خانه‌ها به ظاهر خسارت‌دیده نبودند

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، یاسین خوش‌آمدزهی به شهر زلزله‌زده سی‌سخت رفته است و گزارشی از وضعیت این شهر برای بینندگان برنامه یه روز تازه تهیه کرد. همچنین گفت‌وگویی با مدیرعامل هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد داشت که امان‌الله جهان‌بین گفت: در تاریخ 22 بهمن‌ماه امسال شاهد زلزله 5.6 دهم ریشتری در منطقه سی‌سخت شهرستان دنا بودیم که شهرستان دنا و روستاهای تابعه آن دچار خسارت شدند و در ابتدا نیروهای ارزیاب ما به این منطقه ورود کردند. همچنین اعلام آماده‌باش به استان دادیم و مدیرکل جمعیت هلال‌احمر نیز نظارت کامل به منطقه داشت و استان‌های چهار محال و بختیاری، فارس، اصفهان به عنوان استان‌های معین به حالت آماده‌باش درآمدند.

جهان‌بین اظهار داشت: نسبت به بارگیری اقلام مورد نیاز اقدامات لازم صورت گرفت و دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در استان فارس مستقر بود. همچنین معاونت عملیات سازمان امداد و نجات و معاون پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر در اسرع وقت به استان ما اعزام شدند و استاندار کهگیلویه و بویراحمد همراه فرمانده سپاه و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران نیز به صورت میدانی در شهرستان دنا حاضر بودند و تا ساعت یک بامداد روز حادثه اقدامات لازم برای برقراری اردوگاه استقرار اضطراری انجام شد.

وی افزود: خانه‌ها به ظاهر خسارت‌دیده نبودند اما غیرقابل سکونت بودند و خواستار حضور مردم در اردوگاه‌های اضطراری شدیم اما آنها استقبال نکردند و در نتیجه توزیع خانه به خانه چادر و اقلام ضروری را آغاز کردیم اما تجمعات و مشکلاتی را داشتیم که امدادرسانی را کند کرد.

مدیرعامل هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از ابتدا تا این لحظه بیش از 4 هزار و 904 دستگاه چادر بین مردم توزیع کرده‌ایم و 12 هزار و 595 کیلوگرم مشمع، 1130 تخته پتو، 47 تخته موکت، 2350 بسته مواد غذایی 72 ساعته و وسایل گرمایشی در اختیار مردم قرار دادیم و اسکان اضطراری به پایان رسیده است و فعالیت‌های داوطلبانه ما ادامه دارد.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، مهدی واعظی، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha