کد خبر: مردم-ایران-28-میلیارد-دلار-ارز-در-منازل-ن
۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۹:۳۷
مردم ایران 28 میلیارد دلار ارز در منازل نگهداشته اند!

محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه در خانه ملت در گفتکو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت­؛ درباره اینکه آیا کشور واقعا درگیر کمبود ارز و ذخایر ارزی خالی است، اظهار کرد: ذخایر ارزی کشور بسیار خوب است و در منازل و دست مردم بین 20 تا 28 میلیادر دلار ارز داریم.

وی ادامه داد: بازگشت ارز به کشور نیز مناسب است یعنی حداکثر بین 60 روز ارز به کشور بازمی گردد و شرایط امروز ارزی به نسبت خوب است البته این وضعیت همراه با تحریم ها و مشکلات اقتصادی همراه است.

زنگنه با بیان اینکه الان شرایط؛ شرایط خوبی است و جای نگرانی وجود ندارد، تصریح کرد: باید به مردم اعتماد کرد و اینکه فکر کنیم هر کسی ارز می گیرد می خواهد آن را برای سرمایه گذاری استفاده کند حداقل درباره کارخانه های بزرگ صنعتی-تولیدی و صادرکننده ها و واردکننده ها خیلی صدق نمی کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس با اشاره به اینکه برخی از سیاست ها و تصمیمات دولت هم اشتباه است؛ گفت: به عنوان مثال ارزی که دولت در حدود 2 هزار یورو به هر نفر برای سفر می دهد را باید حذف کند و از آن طرف هم جلوی حرکت صحیح ارز را نگیرد. به نوعی اگر دولت پایش را از جلوی حرکت روان ارز بردارد مشکلات کمتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: دولت باید نقش حاکمیتی و نظارتی خود را در این موضوع ایفا کند و از دخالت در اقتصاد و ایجاد اختلال در جریان ارزی خودداری کند.

خبرنگار: محمدسیاح

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha