کد خبر: معاون-وزیر-فرهنگ-و-ارشاد-اسلامی-از-تولی
۱ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۲۶

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آمادگی این وزارتخانه برای سرمایه گذاری و اجرایی کردن تولید فیلم با موضوع ایلام در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تولید این فیلم با رایزنی و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار گرفته تا پس از تهیه در سطح ملی اکران شود

.به گزارش  خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، علی اصغر کاراندیش روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار کرد: این فیلم با هدف آشنایی مردم کشورمان با فرهنگ، آیین ها و رسوم مردم استان ایلام تولید می شود.


وی سپس با اشاره به اینکه ١٢,٥ درصد کل بودجه فرهنگی کشور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص دارد، افزود: یکی از مشکلات اساسی حوزه فرهنگ و هنر نبود فرماندهی و هماهنگی برای فعالیت های فرهنگی و هنری در کشور است.
کار اندیش تاکید کرد: اکنون ٢٦ دستگاه دیگر در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ فعالیت دارند که لازم است یک مرکز فرماندهی اجرای فعالیت های فرهنگی با همکاری ائمه جمعه در سطح استان ها تشکیل شود.


وی ضعف در تولید محتوا در حوزه فرهنگ و هنر را یکی از مشکلات این حوزه دانست و یادآور شد: با توجه به گسترش فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی، است این رسانه ها در حوزه تولید محتوا نیز وارد عرصه شده و محتوای مطالب تولیدی شان در راستای ترویج فرهنگ دینی و اشاعه سبک زندگی ایرانی، اسلامی باشد تا به صورت مناسب در اختیار نسل جوان قرار گیرد.


معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این وزارتخانه مخاطبان مختلفی در حوزه های متنوع فرهنگی و هنری دارد که باید به همه این حوزه ها توجه کند، گفت: تمام تلاش وزارت اینکه حوزه های فرهنگی و هنری نظیر تئاتر، موسیقی در راستای ترویج اعتقادهای دینی و اسلامی باشند و همه امکانات برای ترویج فرهنگ دینی بکارگیری شود.


وی در ادامه از فعالیت ٢٣ هزار کانون فرهنگی، هنری مساجد، ٢ هزار موسسه قرآنی و یک هزار موسسه فرهنگی در کشور خبر داد و اضافه کرد: هم اینک هفت هزار نشریه، سایت خبری و خبرگزاری در کشور فعال است.
کاراندیش رشد فضائل اخلاقی برای ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و ترویج افکار و اندیشه های امام راحل را از رسالت های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha