کد خبر: مقاومت-مردم-فلسطین-در-جنگ-۱۲-روزه-باعث-ع
۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۵۵
مقاومت مردم فلسطین در جنگ ۱۲ روزه باعث عزت مسلمین شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت؛ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) که برای شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در تهران بسر می برد با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار، با اشاره به پیروزیهای چشمگیر ملت فلسطین در جنگ سیف القدس که در پایان ماه رمضان با رژیم اشغالگر قدس اتفاق افتاد گفت: پیروزی ملت فلسطین و مجاهدین مقاومت در مبارزه با دشمن تا به دندان مسلح رژیم صهیونیستی را به شما تبریک می‌گویم.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر تعهد خود تا آزادی سرزمین‌های اشغالی استوار است و موضوعاتی همچون عادی‌سازی و شناسایی صهیونیست‌ها تاثیری بر عزم ما نخواهد داشت.

قالیباف تصریح کرد: صهیونیست‌ها همواره به کمتر از تجزیه کشورهای اسلامی و تفرقه بین مسلمانان رضایت نمی‌دهند اما مقاومت ملت فلسطین نقش مهمی در شکست توطئه‌های صهیونیست‌ها دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در همین راستا ابراز داشت: بیداری افکار عمومی و حمایت آنها از مبارزات ملت فلسطین و مقاومت ثابت نمود که قضیه فلسطین همچنان اولویت اول جهان اسلام محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقاومت مردم فلسطین در جنگ 12 روزه باعث عزت مسلمین شد، عنوان داشت: آنچه در مناطق اشغالی و غزه اتفاق افتاد، باعث زنده شدن روحیه سلحشوری، مقاومت و مبارزه برای پایان دادن به حاکمیت رژیم صهیونیستی بر سرزمینهای اشغالی، قدس و مسجدالاقصی است.

در این دیدار اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با قدردانی از مواضع موثر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین در شرایط مختلف گفت: رهبری، مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران، حامی همیشگی ملت فلسطین و محور مقاومت هستند.

وی خاطر نشان کرد: ملت فلسطین در جنگ سیف القدس نشان داد که تنها راه برای احقاق حق ملت فلسطین و امت اسلامی خط مقاومت و مبارزه با رژیم اشغالگرقدس است و این مسیر را با قدرت و اطمینان ادامه خواهد داد.

اسماعیل هنیه در همین راستا تأکید کرد: ملت فلسطین مصمم به مبارزه برای بازپس گیری سرزمین‌های اشغالی است و هرگز از عزم و اراده مقاومت در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس تا آزادی کاسته نخواهد شد.

شایان ذکر است که در این دیدار علاوه بر رئیس مجلس شورای اسلامی اعضای گروه دوستی ـ پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فلسطین نیز حضور داشتند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha