کد خبر: ممنوعیت-تردد-از-ساعت-9شب-تا-4-صبح-در-شهرها
۶ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۳۷
ممنوعیت تردد از ساعت 9شب تا 4 صبح در شهرهای زرد

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه اکنون روند شیوع  بیماری کرونا در 30استان کاملا نزولی است، گفت: متاسفانه تنها در استان مازندران روند هنوز نزولی نشده است که امیدواریم با پیش بینی هایی که انجام شده، روند شیوع در این استان هم کاهشی شود.

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا موارد متعددی بررسی و گزارش داده شد، بیان کرد: براساس آمار ارائه شده خوشبختانه در حال حاضر شهر قرمز در کشور نداریم. ۳۳۰ شهر زرد و ۱۰۸ شهر در  وضعیت نارنجی  قرار دارند که امیدواریم  این شهرها هم به مرور زمان تغییر وضعیت داده و به زرد تبدیل شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: این دستاورد نتیجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همه دستگاه‌های اجرایی، مردم، بازاریان و اصناف، بسیج، نیروهای انتظامی و اجرای طرح شهید  قاسم سلیمانی است.

دکتر رئیسی ادامه داد: منع تردد درون شهری براساس ارزیابی های صورت گرفته در سطح کشور و دریافت گزارش  از تیم های مستقر در دانشگاه های مختلف یکی از اقدامات بسیار موثر و مفید در کاهش شیوع بیماری اعلام شده است، به همین دلیل در جلسه امروز مصوب شد که این اقدام در شهرهای زرد هم  از 9شب تا 4صبح ادامه پیدا کند.

برگزاری حضوری مدارس در کمیته تخصصی رای نیاورد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه با بیان اینکه برگزاری حضوری مدارس در کمیته تخصصی رای نیاورد، عنوان کرد: بر این اساس مدارس همچنان به شکل غیر حضوری برگزار می شوند و ان شاالله بعد از اجرای واکسیناسیون و قطع زنجیره انتقال کرونا در سال آینده به سمت حضوری برگزار شدن مدارس خواهیم رفت.

وی با تاکید بر اینکه اگر خدایی نکرده کوچکترین غفلت و ساده انگاری اتفاق بیافتد، آرامشی که در یک ماه گذشته داشتیم از بین خواهد رفت، اظهار کرد: اکنون میزان بستری روزانه در کشور 40درصد و مرگ و میر هم 50 درصد کاهش پیدا کرده است که امیدوارم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

دکتر رئیسی در پایان با تاکید براینکه دروهمی های خانوادگی، شب نشینی ها و تجمعات را  اگر جدی نگیریم و دستورالعمل ها را رعایت نکنیم مجددا شاهد پیک بیماری خواهیم بود، عنوان کرد: از ابتدای شروع اجرای این طرح تا کنون 50هزار بستری کاهش یافته و 7500 مرگ هم کمتر اتفاق افتاده  است که به دلیل رعایت پروتکل ها  از مردم تشکر می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha