میوه‌‌ها چاق کننده نیستند/افزایش مصرف لبنیات در دوران کروناویروس بسیار توصیه می‌شود

دکتر فرزاد شیدفر متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه خوردن زیاد میوه باعث چاق شدن می شود، اظهار داشت: میوه ها به تعداد 4 تا ۵ عدد در روز چاق کننده نیستند.

وی با بیان اینکه انرژی میوه ها زیاد نیست، افزود: مصرف خیلی زیاد میوه می‌تواند نگران‌کننده باشد اما آنچه که ما توصیه می‌کنیم این است که 4 تا 5 عدد میوه در روز باید مصرف شود؛ مصرف این تعداد میوه ضروری است و همه افراد باید آن را دریافت کنند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در کشور مصرف میوه جات باید افزایش پیدا کند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است. تاکید دارم که مصرف 5 عدد میوه در روز برای بدن لازم است و مصرف این تعداد میوه اصلا باعث چاقی نمی شود.

دکتر شیدفر در ادامه با اشاره به موضوع کرونا و مصرف غذای مناسب، گفت: مهمترین نکته دریافت مواد غذایی است و افراد ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی برای تهیه غذای بهداشتی، حتما باید مصرف میوه جات و سبزیجات را در سبد غذایی خود داشته باشند.

وی بیان داشت: مصرف لبنیات مانند انواع ماست، دوغ در این دوران شیوع کروناویروس بسیار مفید است و می تواند برای حفظ سلامت بدن کمک کننده باشد.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه مصرف کلسیم باعث کاهش وزن می شود، تصریح کرد: اگر فرد دچار کمبود ویتامین باشد جذب کلسیم کاهش پیدا می کند اما به طور کلی مصرف 2 تا 3 لیوان شیر در روز به خصوص شیر کم چرب برای بدن توصیه می‌شود.

دکتر شیدفر در ادامه با اشاره به این موضوع که افراد چاق برای کاهش وزن باید چه نوع تغذیه ای داشته باشند، بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی کرونا و موضوع فاصله گذاری اجتماعی بهتر است که افراد چاق برای کاهش وزن خود مصرف غذاهای بسیار شیرین مانند انواع کیک‌ها، قندها، شکلات و آب نبات ها را به طور کامل حذف کنند.

وی افزود: همچنین افراد چاق باید مواد غذایی که بسیار چرب و سرخ کرده هستند را از سبد غذایی خود حذف کنند و غذاها را بیشتر به صورت آب پز و  کباب پز مصرف کنند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه افراد چاق باید به منظور کاهش وزن خود دریافت غذایشان را کاهش دهند، گفت: با توجه به شرایط فعلی بهتر است با کارشناسان تغذیه به صورت مجازی و یا اینترنتی در تماس باشند و توصیه های مناسب و لازم تغذیه ای را از این کارشناسان دریافت کنند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha