کد خبر: ناتوانی-وزارت-بهداشت-در-باز-کردن-گره-کو
۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۵۴
قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری گفت: ۹ سال از زمان تصویب قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری می‌گذرد و وزارت بهداشت از باز کردن این گره کور عاجز شده است.
 

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری کشور ، محمد شریفی مقدم گفت: در آستانه سالگرد تصویب قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری هستیم که این قانون در 6 تیر ماه سال 86 که 9 سال از تصویب آن می‌گذرد تصویب شد متأسفانه اراده لازم از سوی مسئولان وزارت بهداشت برای اجرای آن وجود نداشته و این قانون همچنان روی زمین مانده است در حالی که بهترین موقعیت برای اجرای آن زمانی بود که منابع هنگفت 10 هزار میلیاردی دو سال پیش به وزارت بهداشت تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: علیرغم توجیهات منطقی و پیگیری جامعه پرستاری مبنی بر اینکه این قانون همزمان با طرح تحول سلامت اجرا شود متأسفانه اتفاق نیفتاد چرا که آنها اعتقادی به اجرای این قانون ندارند و معاونت پرستاری هم اختیاری نداشته که با وجود اعتراضات زنجیره‌ای پرستاران اتفاق مثمرثمری نیفتاده است.

شریفی‌مقدم گفت: مسئولان وزارت بهداشت به جای توجه به خواسته‌های بحق جامعه پرستاری به شیوه‌های سلبی و حذفی متوسل شدند اما خواسته‌های این قشر همچنان باقی است و چون محقق نشده به خواسته‌های فروخفته تبدیل شده که عوارض آن بی‌انگیزگی، سرخوردگی و ناامیدی است که به مراتب از اعتراضات عوارض بیشتری دارد.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: متأسفانه این ناامیدی‌ها مانند موریانه پایه‌های سلامت را می‌خورد و باعث شده طرح به بن‌بست برسد و در حال حاضر شاهد از هم پاشیدگی در وزارت بهداشت هستیم. تصمیمات نابجا و عدم استقبال از صاحبنظران باعث شده شرایط نه چندان خوبی رقم بخورد.

شریفی‌مقدم افزود: عدم مدیریت و فشاری که از هزینه‌های سال گذشته طرح تحول سلامت به دولت وارد شده شرایط سختی را فراهم کرده که مانع اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری شده است.

وی گفت: باید افکار عمومی در جامعه پرستاری و پزشکی دیده شود و توجه به یک جریان فکری که آن هم جامعه پزشکی است باعث می‌شود خروجی مناسبی وجود نداشته باشد و همین مسائل باعث نارضایتی گسترده در گروه‌های دیگر مثل پرستاری و پیراپزشکی شده است.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به معوقات چند ماهه این گروه‌ها، گفت: وزارت بهداشت از باز کردن این گره کور عاجز شده است و شاهد افت امور در این وزارتخانه هستیم که به جای جلب مشارکت نهادهای صنفی به شیوه‌های فشار به منتقدان متوسل شدند و به جای شفاف‌سازی فرافکنی می‌کنند.

شریفی‌مقدم بیان کرد: پرداخت‌های غیرمتعارف در وزارت بهداشت داریم که این انکارناپذیر است درحالی که در همه جای دنیا پرداخت‌ها شفاف است اما در وزارت بهداشت این گونه نیست و نمی‌توانیم بر آن سرپوش بگذاریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha