کد خبر: نشانه-های-ابتلا-به-سرطان-بیضهمردان-جوا
۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۰

رئیس انجمن اورولوژی ایران با اشاره به نشانه های ابتلا به سرطان بیضه گفت: مردان جوان بیشتر دچار سرطان بیضه می‌شوند.

دکتر عباس بصیری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در ارتباط با موضوع سرطان بیضه اظهار داشت: این سرطان شایع ترین سرطان در مردان جوان است و شیوع آن در ایران نسبت به سایر کشورهای جهان تفاوت عمده ای ندارد.

وی افزود: تمامی درمان‌های مربوط به سرطان بیضه در ایران قابل انجام است و نکته مهم این بوده که در مردان جوانان در حدود سن 16 تا 35 بیشتر است اما در سنین بالاتر و پایین تر نیز مشاهده می شود.

رئیس انجمن اورولوژی ایران با اشاره به اینکه هر گونه تغییر در اندازه بیضه باید مهم شمرده شود، گفت: اگر تغییر در اندازه بیضه بدون درد و با سرعت اتفاق افتد باید حتما توسط پزشک مورد معاینه و بررسی قرار گیرد.

عباسی بیان داشت: تشخیص سرطان بیضه  بسیار ساده بوده و راه درمان آن اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود نهایتا برداشت کامل بیضه یا رادیکال است.

وی با تاکید بر اینکه در صورت تشخیص در مراحل اولیه سرطان بیضه درمان آن با برداشت بیضه بوده و کفایت می کند، گفت: سرطان بیضه خیلی سریع در حدود چند هفته پیشرفت و از بیضه خارج می شود.

رئیس انجمن ارولوژی ایران ادامه داد: غدد لنفاوی یکی از شایع ترین محل‌های آن در پشت شکم بوده و اگر درگیری در این محل باشد درمان متفاوت بوده و با برداشتن بیضه به راحتی مشکل بیمار قابل درمان نبوده و رفع نمی شود.

عباسی اضافه کرد: پس از برداشتن بیضه درمان های تکمیلی همچون شیمی درمانی و رادیوتراپی بوده است و بر اساس نوع بیماری یکی از این دو روش استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه شانس سرطان بیضه در نوزادانی که بیضه آن داخل شکم بوده، بیشتر است، گفت: به دلیل قابل مشاهده نبودن تغییرات بیضه، سرطان بیضه در این نوزادان بیشتر است لذا باید توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد و اگر پس از یک سال در محل طبیعی پایین نیامد باید بیضه نوزاد تحت عمل جراحی قرار گیرد.

رئیس انجمن اورولوژی ایران افزود: بزرگ شدن تدریجی یا سریع توام با افزایش قوام بیضه که معمولا بدون درد بوده از نشانه های ابتلا به سرطان بیضه است و هر نوع بزرگ شدن باید جدی تلقی شود و باید فوری توسط پزشک مربوطه معاینه، سونوگرافی و تشخیص صورت گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران درمان این سرطان با برداشتن بیضه در مراکز دانشگاهی و ممتاز انجام می شود که مشکل ترین عمل جراحی لاپاراسکوپی در کل عمل‌های جراحی محسوب می‌شود.

رئیس انجمن اورولوژی ایران خاطرنشان کرد: بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران از دوم تا پنجم خرداد ۹۶ در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی تهران با حضور اساتید و صاحبنظران این حوزه برگزار و جدیدترین دستاوردهای علمی نیز در آن ارائه می‌شود.

كدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha