کد خبر: نقش-خواص-چای-سبز-در-کاهش-خطر-ابتلا-به-سر
۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۲۳:۰۰
نقش خواص چای سبز در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه

سرطان سینه یکی ازشایع‌ترین انواع سرطان درمیان زنان است وکاهش خطر ابتلا به این نوع سرطان،در کنار جلوگیری از روند پیرشدن سلول‌ها یکی از مهم‌ترین خواص چای سبز برای زنان محسوب می‌شود.

تحقیقات و مشاهدات علمی نشان می‌دهد که زنانی که بیش‌تر از همه چای سبز مصرف می‌کنند، به صورت تقریبی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر در معرض ریسک به وجود آمدن سرطان سینه هستند.

کاهش چشمگیر خطر سرطان روده بزرگ  

سرطان روده بزرگ (کولون) که سالانه افراد بسیاری را در سراسر جهان درگیر می‌کند، یکی از انواع سرطان است که معمولا با بالا رفتن سن و شدت گرفتن روند تخریب و اکسید شدن سلول‌های بدن، احتمال ابتلا به آن افزایش می‌یابد.   تحقیقات نشان می‌دهند میزان تاثیرگذاری چای سبز بر کاهش خطر سرطان روده بزرگ به مراتب از دیگر انواع سرطان بالاتر است. مجموع بررسی ۲۹ تحقیق علمی در خصوص این تاثیر، نشان می‌دهد کسانی که چای سبز می‌نوشند ۴۲ درصد کمتر احتمال دارد به سرطان روده بزرگ مبتلا شوند.   پیرمردی در حال دم کردن چای سبز که می خواهد از خواص چای سبز استفاده کند|سیوطب   سرطان پروستات نیز یکی از شایع‌ترین انواع سرطان در میان مردان است که با مصرف چای سبز می‌توان خطر بروز آن را کاهش داد. سرطان پروستات معمولا در سنین بالاتر و در دوران پیری بروز پیدا می‌کند؛ چرا که در این دوران روند اکسید ‌شدن و تخریب سلول‌ها با بالا رفتن سن شدت بیشتری به خود می‌گیرد. خواص چای سبز برای مردان خصوصا از میانسالی به بالا، به پیشگیری از خطر سرطان پروستات محدود نمی‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند موجود در چای سبز با مقابله در برابر روند تخریب سلول‌ها، می‌توانند سرعت و تاثیر روند پیری در بافت‌های بدن را تا حدودی کاهش دهند.    

چای سبز از مغز در برابر پیر شدن محافظت می‌کند

  چای سبز نه تنها در کوتاه‌مدت عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد، بلکه در روند طولانی‌مدت و با بالا رفتن سن می‌تواند از مغز شما در برابر تبعات آن -که به عنوان پیری مغز شناخته می‌شود- محافظت کند.   بیماری آلزایمر یکی از مشهورترین بیماری‌های تخریب‌گر عصبی است و شایع‌ترین عامل بروز عارضه زوال عقل (Dementia) خصوصا در سنین کهنسالی محسوب می‌شود.   یکی دیگر از شایع‌ترین بیماری‌های تخریب‌گر عصبی نیز، بیماری پارکینسون است که روند آن با مرگ سلول‌های عصبی تولیدکننده دوپامین در مغز همراه است.   تحقیقات مختلف آزمایشگاهی و برخی تحقیقات روی حیوانات نشان می‌دهند ترکیبات کاتچین (نوعی آنتی‌اکسیدان) موجود در چای سبز مانند EGCG می‌توانند از جنبه‌های مختلفی سلول‌های عصبی را در برابر روند بیماری‌های تخریب‌گری چون آلزایمر و پارکینسون محافظت کنند و احتمال بروز زوال عقل را کاهش دهند.

منبع:سیو طب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha