کد خبر: هشدار-تنهایی-به-اندازه-استعمال-دخانیا
۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۰۵

به گزارش گروه سلامت طبنا (خبرگزاری سلامت)، نتایج یک بررسی جدید به تازگی نشان می‌دهد تنهایی از سال‌های زندگی افراد می‌کاهد و به اندازه استعمال دخانیات برای سلامتی افراد خطرناک است.

محققان این پژوهش تأکید می‌کنند، تنهایی افراد در سنین بالا نه تنها به اندازه استعمال دخانیات، بلکه به اندازه چاقی و تبعات آن بر سلامتی خطرناک است و می‌تواند مشکلات عدیده‌ای برای فرد رقم بزند.

دانشمندان با ۳۰ فرد بالغ بین ۶۷ تا ۹۲ سال مصاحبه کردند و بیش از ۸۵ درصد آنها گفتند نسبتا احساس تنهایی می‌کنند.

به گفته دانشمندان، تنهایی از سال‌های زندگی شما می‌کاهد به همان اندازه که سیگار کشیدن یا چاق بودن خطرناک است.

محققان ادعا کردند که انتظارات عاقلانه درباره سالخوردگی به افراد کمک می‌کند تا با آن سازگار شوند و دوره سالمندی را با عارضه‌های کمتری پشت سر بگذارند.

دلیپ جست، نویسنده اصلی این پژوهش از دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو  گفت: تنهایی به شکل عجیبی بر سلامت افراد تأثیر منفی می‌گذارد.

دلیپ خاطرنشان کرد: مهم است که ما به بهزیستی سالمندان خود بپردازیم؛ آنها دوستان، والدین و مادربزرگ و پدربزرگ‌های نسل جوان هستند.

تقریباً ۴۲.۶ میلیون بزرگسال بالای ۴۵ سال در ایالات متحده می‌گویند که تنها هستند؛ یک چهارم جمعیت این کشور نیز تنها زندگی می‌کنند.

داده‌های دفتر آمار ملی نشان می دهد، تقریباً ۵٪ از بزرگسالان ساکن در انگلیس احساس می‌کنند که اغلب اوقات تنها هستند.

احساس تنهایی عمدتاً به عنوان یک مشکل ذهنی در نظر گرفته می‌شود، اما اگر کسی مدت طولانی احساس تنهایی کند، می‌تواند به سلامت جسمی نیز آسیب وارد کند.

تنهایی سطح کورتیزول، هورمون استرس را بالا می‌برد که می‌تواند منجر به افزایش وزن و مقاومت به انسولین و در نهایت دیابت شود.

مشکلات سلامتی ناشی از تنهایی ممکن است بیماری‌هایی نظیر فشار خون بالا، مشکل در خواب، افسردگی و خطر تحریک زوال عقل را به دنبال داشته باشد.

برخی از افرادی که در این مصاحبه تحت پرسش و پاسخ قرار گرفتند، اظهار داشتند: ایمان و معنویت به آنها کمک می‌کند تا راحت‌تر با مسائل تنهایی کنار بیایند.(فارس)

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha