کد خبر: هماهنگی-با-نیروی-انتظامی-برای-تردد-بین
۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۱۴
دکتر سید موید علویان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت افزود: نگاه ما در نظام پزشکی، نگاه حل موضوع است. یعنی می خواهیم هر اتفاقی که رخ می‌دهد به دور از جنجال و هیاهوهای غیرضروری سعی کنیم تا موضوع را به صورت عاقلانه و عالمانه برطرف کنیم. وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید نیروهای انتظامی نقش مهمی در بازدارندگی و محدودیت‌هایی که باید ایجاد شود دارند تا سفرها کاهش پیدا کند و خود این باعث می‌شود تا بار بیماری جامعه کم شود که این کار بار درمان را کم می کند، ما واقعا از نیروهای انتظامی سپاسگزاریم که در این زمینه خادمانه فعالیت می‌کنند. از طرف دیگر پزشکان هم تلاش می‌کنند تا ۲۴ ساعته در مراکز درمانی با سختی‌هایی نظیر مشکلات کمبود تخت و دارو و واکسن و سرم خدمت ارائه کنند. علویان با اشاره به مشکل تردد یک پزشک متخصص تشریح کرد: اتفاقی که در مسیر کرج به آبیک برای یکی پزشکان متخصص افتاد این بود که مامور محترم پلیس مانع تردد ایشان شد و این اتفاق نشان می دهد که یک ناهماهنگی وجود دارد. البته با مکاتبات و تماس هایی که از سوی نظام پزشکی تهران و کشور با متولیان امر صورت گرفت رسیدگی‌های لازم انجام شد حتی معاون اول رئیس جمهور هم شخصا دستور رسیدگی، حل موضوع و عدم تکرار موارد مشابه را صادر کردند و در تماسی که با پزشک دل جویی هم کردند. رئیس سازمان نظام پزشکی تهران افزود: اساس کار ما مبنی بر همکاری تعامل و حل موضوع است، و اینجا باید به این نکته اشاره کنم که همه موارد قابل حل است به شرطی که بخواهیم با همدلی آن را پیگیری کنیم. خوشبختانه با نیروی انتظامی هم قرار است جلسه ای برگزار و راهکار عملی برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه را بررسی کنیم. ما فکر می‌کنیم که این زمینه همکاری بین بخش‌های مختلف حاکمیت برای کاهش بار بیماری بسیار حائز اهمیت است. وی در مورد خدماتی که قرار است در دوره جدید مدیریت نظام پزشکی به پزشکان داده شود هم گفت: نظام پزشکی یک صنف است و با توجه به قوانین و مقررات هم در مقابل صنف و هم در مقابل جامعه باید پاسخگو باشد. یکی از کارهای مهمی که در نظام پزشکی داریم و پیگیر آن هستیم کمک به نظام سلامت در اجرای گایدلاین ها و پرتکل ها است.

واکسیناسیون خانواده کادر درمان

علویان ادامه داد: به دنبال این هستیم که ابلاغیه ها و گایدلاین های وزارت بهداشت پیگیری، ابلاغ و اجرایی شود تا با یک پروتکل یکسان بیماران مبتلا به کرونا درمان شوند. از طرف دیگر دنبال این هستیم تا در سراسر کشور خانواده‌ای اعضای نظام پزشکی که بیشتر در معرض بیماری کرونا هستند تحت واکسیناسیون قرار بگیرند که در برخی از استان‌ها انجام شده و در تهران هم به زودی این کار اجرا خواهد شد و حدود ۱۵۰ هزار نفر از اعضای خانواده نظام پزشکی واکسن را دریافت خواهند کرد. رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ اضافه کرد: اساس کار این است همکارانی که در نظام پزشکی خالصانه کار می کنند حمایت شوند تا خدمات به مردم تعطیل نشود و کیفیت آن ارتقا پیدا کند. آموزش‌های لازم و ... چیزهایی است که باید تقویت کنیم و در عین حال شفافیت کارها را هم مد نظر داشته باشیم.

امتیازگیری برای کادر درمان کشور

وی درباره ناراحتی کادر درمان از نوع رسیدگی اظهار کرد: همه جای دنیا وضعیت این است که برای جامعه پزشکی و کادر درمان بویژه پزشکان حمایت‌های بیشتری را در نظر می‌گیرند نه اینکه اینها از جامعه جدا باشند، از این جهت که اگر حمایت بیشتری از این افراد صورت بگیرد می‌توانیم انتظار خدمات بهتری را از آنها داشته باشیم و به همین دلیل ما در همکاری با دولت و استفاده از همه ظرفیت‌ها سعی می کنیم برای پزشکان امتیازاتی در جهت ارائه خدمات بهتر بگیریم. خبرنگار: محمدسیاح

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha