کد خبر: همه-مردم-رسانه-هستندباید-جایگاه-روابط
۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۲۱:۵۶

داور جشنواره گلچین هلال در اختتامیه جشنواره هلال مطرح کرد: امروز تک تک افراد جامعه به تنهایی یک رسانه تلقی می‌شوند و بر همین اساس باید جایگاه روابط عمومی تغییر داده شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت دکتر محمد سلطانی فر در اختتامیه جشنواره گلچین هلال با اشاره به آنچه که الان در روابط عمومی‌ها شکل گرفته و همچنین ارتباط آن با سایر حوزه‌های تکنولوژیکی و هنر، اظهار داشت: این نوع ارتباط را ما در جامعه لمس کرده‌ایم اما باور نکردیم و این نکته بسیار مهم است.

وی افزود: از ابتدای شروع نقطه این حوزه، روابط عمومی سنتی را داشتیم که در مرحله بعدی روابط عمومی الکترونیک جایگزین آن شد؛ بنابراین اگر تکنولوژی همچون سیستم های الکترونیک و یا دوربین موبایل را وارد روابط عمومی نکنیم قطعا از قافله روابط عمومی عقب می‌مانیم.

داور جشنواره گلچین هلال با اشاره به روابط عمومی های سایبرنتیک بیان کرد: روابط عمومی‌های سایبرنتیک رابطه‌ای بالاتر از روابط عمومی‌های الکترونیک دارند؛ به این مفهوم که صرف استفاده از الکترونیک نبوده‌اند و بر مبنای دو طرفگی قرار دارند، بر همین اساس هم بخشی از ابزار کار به حوزه تکنولوژی رسید و جایگزین انسان شد.

وی با اشاره به روابط عمومی مجازی ادامه داد: در روابط عمومی مجازی به شکل اتوماتیک بخشی از وظایف مسئول روابط عمومی به عهده دستگاه ها، سیستم ها، ماشین ها، شبکه ها و سایت ها گذاشته می‌شود.

سلطانی فر با اشاره به فضای دیپلماسی عمومی بیان کرد: در دیپلماسی عمومی تمام سایت‌ها، ابزارها و دستگاه ها خدمت رسانی می کنند تا در یک بستر عمومی فضای دیپلماسی را با مردم شکل بدهند.

وی با اشاره به رابطه میان روابط عمومی و مخاطب، اظهار کرد: در روابط عمومی های سنتی پیام از بالا به پایین به مردم انتقال داده می‌شد و مخاطب می‌پذیرفت، یعنی رابطه ای یک طرفه وجود داشت.

این استاد ارتباطات ادامه داد: با ورود سایر روابط عمومی ها، اصلی تعریف شد مبنی بر اینکه مخاطب مجهول و منفعل نیست و مخاطب منفعل به مخاطب فعال تبدیل شده است.

سلطانی فر با اشاره به حادثه پلاسکو اظهار کرد: در واقعه پلاسکو فعال بودن مخاطب کاملا مشهود بود؛ در حقیقت مردم امروز خودشان روابط عمومی هستند، یعنی مردم رسانه هستند.

همه مردم رسانه هستند

وی با بیان اینکه امروز تک تک افراد جامعه به تنهایی یک رسانه تلقی می‌شوند، گفت: درواقع هر جایی که هر فردی یک دوربین دستش گرفت و شروع به فیلم برداری کرد، خودش یک صداوسیما است.

داور جشنواره گلچین هلال با بیان اینکه شایعه جایی شکل می‌گیرد که خبر نباشد، افزود: فقدان یک روابط عمومی بحران در موضوع پلاسکو، خودش را کاملا نشان داد.

سلطانی فر با اشاره به افزایش تعداد سایت ها در دنیا بیان کرد: در حال حاضر تعداد سایت ها در دنیا از مرز یک میلیون گذشته است و همچنین تعداد کاربران تلگرام از مرز 28 میلیون نفر در ایران فراتر رفته و به همین سبب باید جایگاه روابط عمومی تغییر داده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha