کد خبر: واردات-یک-میلیون-و-150-هزار-دز-واکسن-کرونا
۷ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۳۰
واردات یک میلیون و 150 هزار دز واکسن کرونا به کشور/ تهران در برابر بحران آسیب پذیر است

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت؛ کریم همتی در دومین نشست خبری خود صبح امروز در ساختمان توانبخشی درباره میزان آمادگی در برابر بحران‌ها و مخاطرات اظهارکرد: اگر موضوع شارژ انبارها به عنوان یک موضوعی که برای تامین اقلام آن تحت فشار هستیم، نبود من به جرات به شما می‌گفتم که در شرایط مناسبی هستیم.

وی یکی از چالش‌های پیش روی تهران در بحرانی نظیر زلزله احتمالی را مساله نجات دانست و گفت: در بحث امداد مشکل چندانی نخواهیم داشت، اما در موضوع نجات چالش‌های جدی داریم.

رییس جمعیت هلال احمر در ادامه آخرین جزئیات خرید واکسن از سوی این جمعیت را تشریح و در عین حال تاکید کرد که نیاز کشور به ۱۹ تا ۲۹ میلیون دوز واکسن است.

همتی درباره خرید واکسن گفت:  در مورد واکسن تلاش‌هایی انجام شد و پس از  دستور مقام وزارت نیز ما به جد تلاش‌های خود راآغاز کردیم. ما از منابع معتبر و البته سورس شرقی برای واردات یک میلیون دوز واکسن اقدام خواهیم کرد چرا که شرایط نگهداری این واکسن‌ها با شرایط ما هماهنگ تر است.

همتی ادامه داد: در مورد واکسن‌های اهدایی از کشورهای غربی نیز ما پیگیر موضوع هستیم اما بحث نگهداری این واکسن‌ها مشکل است و ممکن است امکان انتقال آن با هواپیما وجود داشته باشد اما با توجه به دمای منفی ۷۰ درجه در عرضه مشکل خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه به ۱۹ تا ۲۹ میلیون دوز واکسن نیاز داریم، گفت: قرار نیست کل کشور واکسینه شوند بلکه افراد آسیب‌ پذیر باید آن را دریافت کنند.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به برخی نگرانی‌ها پیرامون توزیع واکسن تاکید کرد که سازمان غذا و دارو مانند همیشه بر این موضوع نظارت خواهد کرد و واکسن به دست نیازمندان خواهد رسید.

همتی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک میلیون دوز واکسن را خریداری خواهد کرد، گفت: مابقی واکسن‌ها که حدود ۲۰ میلیون دوز خواهد بود از سوی وزارت بهداشت تامین خواهد شد.

وی درباره میزان واکسن اهدایی نیز گفت: میزان این واکسن حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دوز است.

رییس جمعیت هلال احمر درباره اینکه چرا با وجود تاکید وزیر بهداشت مبنی بر دنبال کردن اخبار واکسن از سوی شخص وزیر در مورد واکسن اطلاع رسانی کرده است، گفت: این سخن وزیر در مورد تولید واکسن بود، در مورد خرید واکسن شخص وزیر به هلال احمر ماموریت داده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون دوز از چین خریداری خواهیم کرد، گفت: ۱۵۰ هزار دوز اهدایی هم مربوط به شرکت فایزر است.

جریان بیمارستان نجف چیست؟

همتی پاسخ به این سوال ما درباره بیمارستانی که در نجف ساخته و تجهیز آن به عهده هلال گذاشته شده، اضافه کرد: یکی از اهدافی که جمعیت هلال احمر را با سایر سازمان‌ها متفاوت می کند،‌ بعد بین‌المللی آن است. یعنی در همه جاهایی که خدماتی را نیاز دارند، به صورت داوطلبان ارائه می‌شود و انتفاع در آن مفهومی ندارد هرچند در دوره ای این اتفاق افتاده است. در جاهایی که بحث منفعت نبوده خیلی هزینه ای را به ما تحمیل نکرده است. رییس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: بیمارستان ساخته و آماده شده و دوستان قرار و صورت مقدماتی تحویل بگیرند، بیمارستان یک مقداری هزینه دارد، اما هر سال به این دلیل که چند میلیون از هم وطنان ما به کشور عراق سفر می‌کنند، حتی اگر با فرض اینکه فقط به هموطنان خودمان خدمات بدهیم، باز هم توجیه دارد چون در آنجا هزینه‌های زیادی برای گرفتن مراکز و ارائه خدمات انجام می شود. وی افزود: هیچ کدام از مباحثی که مربوط به داخل کشور است را منتقل نمی‌کنیم تا در کشور دیگری سرمایه‌گذاری‌ شود، این بیمارستان، بیمارستان آماده ای است و تحویل ما داده شده و تحویل رسمی زمانیکه مرز باز شود انجام خواهد شد. خبرنگار: محمدسیاح

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha