کد خبر: واکسن-covid-19-کمپانی-جانسون-و-جانسون-مجوز-fda-را
۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۲۲
واکسن COVID-19 کمپانی جانسون و جانسون مجوز FDA را دریافت کرد
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، سازمان غذا و داروی ایالات متحده سومین واکسن COVID-19 را برای استفاده عمومی مجاز دانسته است. همانطور که روز شنبه انتظار می‌رفت، دکتر جانت وودکاک مجوز استفاده اضطراری را برای واکسن COVID-19 تولید شده توسط Janssen Pharmaceuticals، یک شرکت جانسون و جانسون صادر کرد. حدود 4 میلیون دوز واکسن جدید باید هفته آینده، 20 میلیون در ماه مارس و 80 میلیون مورد دیگر در پایان ماه ژوئن در دسترس قرار گیرد. از آنجا که این واکسن فقط به یک دوز نیاز دارد =، به شما در محافظت از 100 میلیون نفر کمک می‌کند و سریع‌تر از واکسن‌های دو دوز تأثیر می‌گذارد. واکسن J&J به دو واکسن دیگر پیوسته است، یکی از Pfizer-BioNTech و دیگری از Moderna، که از زمان مجاز شدن در دسامبر به حدود 50 میلیون آمریکایی داده شده است. کمیته مشورتی FDA روز جمعه به حمایت از واکسن J & J رأی داد و دریافت که فواید آن بیش از خطرات آن است. وودکاک هم با این موضوع موافقت کرد. وودکاک در بیانیه‌ای گفت: FDA از طریق روند بازنگری علمی و شفاف ما، اکنون با استفاده از استانداردهای دقیق آژانس برای ایمنی، اثربخشی و کیفیت ساخت مورد نیاز برای پشتیبانی از مجوز استفاده اضطراری، سه واکسن COVID-19 را درخواست کرده است.

نظر بایدن درباره مجوز جدید این واکسن COVID-19

رئیس جمهور جو بایدن در بیانیه‌ای گفت كه مجوز روز شنبه به معنای روشنایی در انتهای تونل است، اما دوباره بر اهمیت اقدامات کووید-19 مانند شستن دست و فاصله اجتماعی تأكید كرد. وی گفت: ما می‌دانیم که هرچه افراد بیش‌تری واکسینه شوند، سریعتر بر این ویروس غلبه خواهیم کرد، به جمع دوستان و عزیزان خود باز خواهیم گشت و اقتصاد خود را به مسیر درست می‌رسانیم. وی افزود: این جنگ با ویروس پایان نیافته است. اگرچه ما اخبار امروز را جشن می‌گیریم، من از همه آمریکایی‌ها می‌خواهم دستان خود را بشویید، از نظر اجتماعی فاصله داشته باشید و ماسک بزنید. همانطور که بارها گفته‌ام، هنوز اوضاع بدتر می‌شود دوباره با گسترش انواع جدید، و بهبود فعلی می‌تواند معکوس شود. دکتر ریچارد بسر، رئیس و مدیر عامل بنیاد رابرت وود جانسون و سرپرست سابق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تصمیم FDA را تحسین کرد. وی در بیانیه‌ای گفت: با سه واکسن COVID-19 در حال حاضر در دسترس، تعداد موارد و مرگ و میر در سراسر کشور همچنان در حال سقوط است و کنگره گام‌هایی را برای تأیید تخفیف اقتصادی اضافی که به شدت مورد نیاز است برداشته است، من هرگز بیشتر تشویق نشده‌ام که بالاخره ما باید کاری در این همه گیری انجام دهیم. بسر همچنین گفت که از افزایش در عرضه واکسن حمایت می‌کند اما به خودی خود کافی نیست تا اختلاف نژادی در توزیع واکسن را خاتمه دهد. افراد رنگین پوست در ایالات متحده دچار یک دوگانگی بیرحمانه شده‌اند: در بالاترین میزان موارد COVID-19 و بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر زیاد و کمترین میزان واکسیناسیون را دریافت می‌کنند.

اثربخشی جانسون و جانسون از Moderna و Pfizer-BioNTech کمتر است

به نظر می‌رسد واکسن‌های Moderna و Pfizer-BioNTech از واکسن J & J موثرتر بوده و در آزمایش‌های بزرگی که سال گذشته انجام شد، از 94٪ اثربخشی بیشتری نشان داد. واکسن COVID-19 جانسون و جانسون اگرچه نمی‌توان آن‌ها را مستقیماً مقایسه کرد، زیرا آزمایشات در زمان‌های مختلف انجام شده است، به نظر می‌رسد واکسن J & J در میان شرکت کنندگان در آزمایشات ایالات متحده 72٪ موثر است. در آفریقای جنوبی و آمریکای لاتین، که انواع‌های جدیدتری از ویروس در حال گسترش است، از اثر کمتری برخوردار بود. توزیع واکسن یکبار مصرف J&J همچنین باید در مناطق روستایی و مکان‌های دیگر بدون فریزر درجه دار آسان باشد، زیرا می‌توان آن را برای مدت طولانی‌تری در یخچال نگهداری کرد. ممکن است این واکسن عوارض جانبی کمتری نسبت به دو واکسن دیگر داشته باشد، فقط در نیمی از شرکت کنندگان در آزمایش در مقایسه با تقریبا 80٪ واکسن Pfizer-BioNTech و Moderna، به ویژه در دوزهای دوم درد محل تزریق گزارش شده است. این شرکت به کسانی که دارونما دریافت کرده اند واکسن فعال ارائه می دهد و به مدت دو سال به دنبال شرکت کنندگان در آزمایش ادامه خواهد داد. دولت چندین سیستم نظارت بر ایمنی برای پیگیری مشکلات بهداشتی مرتبط با واکسن‌ها دارد. یک کمیته مشورتی به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها یکشنبه و دوشنبه تشکیل جلسه می‌دهد تا در مورد چگونگی استفاده از واکسن J&J بحث کند. دکتر Rochelle Walensky رئیس CDC، واکسن را بررسی می‌کند و باید برای توزیع در اوایل هفته آینده آماده شود.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha