کد خبر: پنج-راه-برای-مراقبت-از-سلامت-روان-در-فضا
۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۱۲
پنج راه برای مراقبت از سلامت روان در فضای مجازی

به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، آنلاین بودن در عین حالی که فرصت های بسیار خوبی برای ارتباط با دیگران، آموختن و به اشتراک گذاشتن آنچه برایتان مهم است ایجاد می کند، ولی چالش هایی هم دارد.

از جست و جوی اخبار بد بپرهیزید

اینکه بدانید چرا در فضای مجازی هستید و چه احساسی از این کار به شما دست می دهد، کمک می کند تا بتوانید یک سری محدودیت های شخصی درست برای خود تعیین کنید.

آنفالو کردن و دنبال نکردن افرادی که تاثیر منفی روی روان شما می گذارند و یا ریپورت و گزارش کرن صفحات با محتوای آزار دهنده، یکی از گزینه هاست.

در عین حال می توانید دسترسی خود به این گونه صفحات را محدود و یا بی صدا کنید تا پست های جدیدشان را نبینید.

به خاطر داشته باشید همه آنچه در فضای مجازی می بینید واقعیت ندارد، حتی اگر دوستانتان به اشتراک گذشاته باشند، اما تاثیر آن بر شما بی شک واقعی است.

 آگاهانه رفتار کنید

منابع و گروه های بی شماری برای حمایت از سلامت روح و روان شما وجود دارند.

از جمله اپلیکیشن ها و برنامه های مدیتیشنی که بتوانید با آن ها حس هویت و خود را پرورش دهید.

صفحات مجازی اشخاصی را دنبال کنید که الهام بخش و آموزنده باشند، مانند دانشمندان، آشپزها، ورزشکاران و سایر جوانانی که در مورد مسائلی که شما هم به آن ها اهمیت می دهید صحبت می کنند.

در فضای مجازی ایمن بمانید

تنظیمات امنیتی اکانت خود را چک کنید، وقتی در اپلیکیشن ها و سرویس های مختلف ثبت نام می کنید، به خصوص وقتی از شما اسم، آدرس و یا عکس می خواهند، خیلی مراقب باشید.

اگر درباره چیزی که دیده اید یا تجربه کرده اید نگران هستید، حتما با بزرگسالی که به او اعتماد دارید صحبت کنید و یا مورد نگران کننده را به قسمت مربوطه در همان اپلیکیشن گزارش کنید و یا برای کمک بیشتر با شماره تلفن های حمایت از کودکان و نوجوانان (اورژانس اجتماعی) یا مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا تماس بگیرید.

 مهربانی را انتخاب کنید

در پیام دادن به اطرافیان خود پیش قدم شوید تا بدانند که برایتان مهم هستند و یا یک نظر/ کامنت مثبت زیر پستی که به اشتراک گذاشته اند، بنویسید.

اگر داشتید زیر پیام یا پستی نظری منفی می نوشتید، کمی تامل کنید و فکر کنید آیا می توانید با جمله بندی و کلمات بهتری نظر خود را ثبت کنید.

 در دنیای واقعی هم حضور داشته و ارتباط برقرار کنید

آیا تا به حال برایتان اتفاقی افتاده است که به جای اینکه به دوستتان زنگ زده و احوال پرسی کنید، به صورت آنلاین برایش پیام داده باشید و یا به صفحه اش سرک کشیده و پست هایش را نگاه کرده باشید؟ این نکته خیلی مهم است که هر از چند گاهی از شبکه های اجتماعی فاصله بگیرید و ارتباط واقعی و مستقیم با دوستان و خانواده تان برقرار کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha