کد خبر: کاشانی-وقتی-به-شیخ‌سلمان-رای-می‌دهیم
۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۳۰

به گزارش گروه ورزشی طبنا(خبرگزاری سلامت)، حبیب کاشانی مدیرعامل سابق پرسپولیس لحظاتی پیش به ساختمان فدراسیون فوتبال آمد تا در انتخابات ریاست فدراسیون شرکت کند.

وی در یک سال فعالیت خود در پرسپولیس، توانست پس از پنج سال ناکامی، این باشگاه را به مقام قهرمانی لیگ برتر برساند. پرسپولیس در این دوره مدیریتی، عملکرد مالی و اداری شفافی داشت و از نظر فنی نیز به موفقیت رسید.

کاشانی در تیم ملی امید نیز به عنوان سرپرست حضور داشت. این تیم در این دوره با هدایت محمد خاکپور و سطح آماده سازی که در فوتبال ایران کم نظیر بود، به مصاف حریفان رفت که به دلیل کارشکنی کادر فنی تیم بزرگسالان و عدم همراهی با آنها، نتوانست به المپیک صعود کند.

کاشانی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمده‌ام برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کنم. شرایط فوتبال ما شرایط سختی است. فکر کردم که با شرایط موجود با سابقه کم ورزشی و البته تحصیلی‌ام می‌توانم کمک کنم و به همین دلیل ثبت‌نام کردم.

وی درمورد شرایط کلی فوتبال ایران گفت: به هر حال اتفاقاتی رخ داده که همه را نگران کرده است. مشکلات آسیایی، بدهی به ویلموتس، بدهکاری به برانکو و ... از جمله مشکلات کنونی فوتبال ایران است. از همه مهمتر بحث تیم ملی است که شرایط خاصی دارد. همه این‌ها مشکلاتی است که مردم را نگران می‌کند. به همین دلیل آمدم که ثبت‌نام کنم تا شاید بتوانم کمکی به فوتبال کنم.

کاشانی در مورد بدهی‌ فدراسیون فوتبال ایران به ویلموتس، خاطرنشان کرد: من هنوز قرارداد ویلموتس را ندیده‌ام. ابتدا باید صبر کنیم و ببینیم که من تایید و انتخاب می‌شوم یا خیر؛ سپس در مورد سایر مسائل می‌توان صحبت کرد. به هر حال اگر انتخاب شوم باید ادامه دهنده راه فدراسیون باشم. اگر فدراسیون قراردادی بسته که منجر به پرداخت غرامت می‌شود، فدراسیون مکلف است که غرامت را پرداخت کند. در حال حاضر قرارداد وی را ندیده‌ام و نمی‌توانم زیاد درمورد آن صحبت کنم.

وی درمورد اینکه گفته می‌شود عده‌ای خاص گزینه ریاست فدراسیون فوتبال هستند و انتخابات مهندسی شده است، عنوان کرد: من هم چنین موضوعاتی را شنیده‌ام. طبیعی است این اتفاقات رخ دهد؛ در فدراسیون‌های دیگر هم همینگونه بود، اما من وظیفه خودم دانستم که ثبت نام کنم و در فضایی دوستانه و رقابتی حاضر شوم تا اعضای مجمع بهترین انتخاب را داشته باشند. اگر رئیس انتصابی هم بیاید و نتواند مشکلات را حل کند بدون شک چند ماه بعد باید کنار برود. هر کسی که می‌آید باید از توانایی‌های خود برای کمک به فوتبال کشور کمک کند.

کاشانی اظهار داشت: اینکه ما در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا به شیخ سلمان رای می‌دهیم باید منتظر این باشیم که پس از انتخاب وی AFC علیه ما بیانیه ندهد و یا انتخاب اینفانتینو هم باید همین شرایط را داشته باشد، اما در همان زمان اعلام کردند که آسمان ایران امن نیست. تعاملات باید بیشتر شود تا در نهایت همه چیز به سود فوتبال ایران شود. برنامه اول من ثبت نام است و برنامه دیگری ندارم.

وی در خصوص حضور بازنشسته‌ها در انتخابات، خاطرنشان کرد: به نظر من فوتبال ان‌جی‌او است و بحثی به نام بازنشستگی در آن معنی نمی‌دهد. افرادی که در راس ورزش دنیا کار می‌کنند درگیر سن و سال نیستند، اما مجلس ما قانونی مصوب کرده که بازنشسته‌ها کار نکنند. نظر شخصی من به عنوان کسی که حقوق خوانده این است که در ورزش بحث بازنشستگی اهمیت ندارد. من خودم در حال حاضر معلم و شاغل هستم.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha